۱۷ مرداد؛ مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3827892
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

۱۷ مرداد؛ مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری از برگزاری مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان خبر داد.

17مرداد؛ مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

محسن تقی‌پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، ازبرگزاری مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ خبر داد و گفت: این آزمون روز پنجشنبه 17 مرداد در شهرکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله کتبی 97 نفر از استان در این آزمون که همزمان درسراسر کشور برگزار شد، شرکت کردند و از این تعداد 53 نفر با دریافت نمره حد نصاب لازم مجاز به شرکت در آزمون شفاهی شدند.

تقی‌پور با اشاره به جزئیات شرکت کنندگان در چهاردهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک، گفت: آن دسته از حافظان 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم که بتوانند هر دو مرحله کتبی و شفاهی را با موفقیت پشت سر بگذارند به ترتیب در جه 5 و درجه 4 و درجه 3 حفظ قرآن کریم اختصاص می‌یابد.

رئیس اداره امور قرآنی استان تصریح کرد: مدرک درجه 5 این آزمون معادل دیپلم، مدرک درجه 4 معادل کاردانی، مدرک درجه 3معادل کارشناسی، مدرک درجه 2 معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه 1 معادل دکترای سازمان سنجش کشور است.

وی با اشاره به اینکه امسال حافظان 5 جزء و 3 جزء از این آزمون حذف شده بودند، افزود: چهارمحال و بختیاری در قبولی مرحله اول این آزمون 64 درصد رشد داشته که این نتیجه بسیار رضایت‎‌مند است.

رئیس اداره امور قرآنی استان مدرک درجه 2 و 1 حفظ قرآن کریم را مربوط به آن دسته از حافظان کل برشمرد که دو مرحله دیگر که شامل مفردات و تفسیر است را با موفقیت سپری کنند.

یادآور می‌شود؛ مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه 17 مرداد در اداره امور قرآنی استان به آدرس شهرکرد خیابان کاشانی کوچه 21 برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha