افزایش نشاط در جامعه با بخش‌نامه‌ حل نمی‌شود
کد خبر: 3827935
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

افزایش نشاط در جامعه با بخش‌نامه‌ حل نمی‌شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان با بیان این‌که برای ایجاد نشاط اجتماعی باید از جامعه راهکار بگیریم‌، گفت: بخشی از کاهش شادی اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی است کمااینکه افزایش نشاط جامعه با بخش‌نامه‌ها حل نمی‌شود.

میانگین پرداخت وام ازدواج در لرستان بالاتر از میانگین کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۶ تیر در ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان که با موضوع برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، اظهار کرد: در بزرگداشت هفته ازدواج وظایفی که برای دستگاه‌ها پیشنهاد شده که باید عملیاتی شود.

وی با ذکر این مطلب که اگر دستگاهی خدمات مضاعفی در این هفته انجام می‌دهد گزارش آن‌ را ارائه دهد، ادامه داد: گاهی اجرای برخی برنامه‌ها در دستگاه‌ها نیازمند اخذ مجوز و مصوبات است.

ولی‌زاده با اشاره به این‌که دستور کارهای سازمان اجتماعی کشور بر قشر جوان تمرکز دارد، تصریح کرد: عمده جامعه هدف سازمان اجتماعی جوانان هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که در طول دو سال گذشته اغلب دستگاه‌ها از اعتبارات سازمان اجتماعی استفاده کردند، بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی دولت شهریورماه برگزار می‌شود و غرفه استان لرستان نیز برپا می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که از جمله برنامه‌های مشارکتی سازمان اجتماعی، المپیاد ورزشی درون منطقه‌ای جوانان بود که به شکلی موفق اجرا شد، ادامه داد: هفته ازدواج مردم باید در نشاط باشند.

ولی‌زاده با اشاره به این‌که بنابر پژوهش‌های صورت گرفته بین تصور و باورهای فردی تفاوت وجود دارد، ادامه داد: پندارها تحت‌تأثیر رسانه‌ها تعریف می‌شود و نامناسب‌تر از ادراک شخص هستند.

تفاوت تعریف جامعه و دستگاه‌ها از شادی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که تعریف جامعه از شادی تعریف دستگاه‌ها تفاوت دارد، ادامه داد: برای ایجاد نشاط اجتماعی باید از جامعه راهکار بگیریم‌.

وی با ذکر این مطلب که بخشی از کاهش شادی اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی است، اضافه کرد: افزایش نشاط جامعه با بخش‌نامه‌ها حل نمی‌شود.

ولی‌زاده با تأکید بر این‌که ورزش و جوانان لرستان در هفته ازدواج اجرای مسابقات ورزشی در محلات حاشیه و روستاها را در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: جشن پیوندهای بادوام با موضوع زوج‌هایی که همسایه بودند و ازدواج آنان بیش از ۲۵ سال ادامه داشته است برگزار می‌شود کمااینکه برنامه مدرسه شاد نیز در استان اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که لرستان در پرداخت وام ازدواج بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، اظهار کرد: میانگین وام ازدواج در کشور ۴۴/۱ که این رقم در لرستان ۴۴/۹ است.


انتهای پیام

captcha