طرح شهید «بهنام محمدی» در ۱۲۵ مدرسه همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3827939
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
برای دومین سال؛

طرح شهید «بهنام محمدی» در ۱۲۵ مدرسه همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین‌(ع) همدان از برگزاری طرح شهید بهنام محمدی در مدارس استان همدان خبر داد و گفت: این طرح برای دومین سال متوالی ویژه مدارس متوسطه دوره اول با هدف پرورش جوانان انقلابی در استان همدان برگزار می‌شود.

طرح شهید «بهنام محمدی» در مدارس همدان برگزار می‌شودمحمدتقی امیدی‌ساکت، مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری طرح شهید بهنام محمدی ویژه مدارس متوسطه دوره اول خبر داد و گفت: این طرح با هدف پرورش دانش‌‎آموزان انقلابی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی به مدت 5 سال در تهران اجرا شده است، اضافه کرد: این طرح با حضور دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق‌(ع) و فرهنگیان فعال که به مدت 20 سال در زمینه‌های تربیتی فعالیت داشتند در همدان اجرا می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانش‌آموزان باید علاوه بر فعالیت‌های علمی اهل فعالیت‌های انقلابی و فرهنگی نیز باشند، اظهار کرد: این برنامه برای پیوند بین خانواده، مسجد و مدرسه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: به جهت اهتمام وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح تربیتی دانش‌آموزان قرار بر این شد که این طرح با عنوان طرح شهید بهنام محمدی در مدارس اجرا شود.

امیدی ساکت گفت: برای موفقیت دانش‌آموزان باید فاصله بین مدرسه و خانواده به کمترین حد ممکن برسد و مسجد در این میان به‌عنوان پایگاه دینی به منظور ارتقای معنوی، اعتقادی و رفع مشکلات شخصیتی و خانوداگی در نظر گرفته شده است.

اضافه شدن 25 مدرسه به سهمیه همدان

وی بیان کرد: این طرح برای اولین بار در آبان‌ماه سال گذشته با شروع هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهید محمدحسین فهمیده به‌صورت سراسری در 4 هزار مدرسه متوسطه دوره اول در کشور و با سهمیه 100 مدرسه در استان همدان آغاز شد.

امیدی ساکت گفت: این برنامه برای دومین سال متوالی در سال جاری با افزایش 25 مدرسه به سهمیه سال قبل در استان در حال اجراست و این برنامه به‌صورت بلندمدت برای هفت سال برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: این طرح تربیتی و ارزشی با استقبال خانواده دانش‌آموزان و مدیران مدارس همراه شده؛ چراکه مربیان تربیتی در مدارس در حوزه‌‎های اخلاقی، هدایت تحصیلی، مسائل خانوادگی و پرورشی به عنوان بازوهای تربیتی حضور دارند و در تلاش هستیم مدارس بیشتری را به این طرح اضافه کنیم.

وی گفت: علاوه بر مربیان پرورشی و اساتیدی که در این برنامه هستند از دانش‌آموزان برگزیده در این طرح به‌عنوان کمک‌یار مربی تربیتی در مدارس استفاده می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: مربیان تربیتی و پرورشی در طرح شهید بهنام محمدی در سه گروه شاخص و برگزیده از فرهنگیان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، مربیان قرآنی و طلبه‌های سطح سه حوزه علمیه هستند که به جهت احساس نزدیکی بیشتر مربیان با دانش‌آموزان و ارتباط بیشتر زیر 40 سال هستند.

حضور دانش‌آموزان برگزیده در طرح‌های اردویی تابستان

وی ادامه داد: مربیان تربیتی و پرورشی به‌صورت 50 درصد از بانوان برای مدارس دخترانه و 50 درصد از آقایان ویژه مدارس پسرانه به کار گرفته شده است و مربیان به‌صورت فی‌سبیل‌الله و بدون چشم‌داشت مالی در این طرح حضور پیدا کرده‌اند.

امیدی ساکت اظهار کرد: طرح بهنام محمدی در سه ماه اول سال تحصیلی در زمینه‌ فعالیت‌های علمی و انقلابی شرکت می‌کنند و در سه ماه دوم این برنامه با محوریت انس با مربی و دانش‌آموزان با احیای کتابخانه و نمازخانه مدارس همراه است.

وی با اشاره به اینکه با طرح احیای کتابخانه دانش‌آموزان به کتاب و کتابخانه گرایش پیدا می‌کنند، افزود: نمازخانه پایگاه ارتباط مؤثر دانش‌آموزان و مسائل دینی است که با اجرای این طرح نیز از حالت غربت و مهجوریت خارج می‌شود.

امیدی ساکت با اشاره به اینکه این طرح در ساعت‌های اوقات فراغت و در سال‌تحصیلی در زمان زنگ‌های تفریحی در مدارس برگزار می‌شود، گفت: این طرح مربی‌محور است و محور کار مسائل تربیتی و پرورش جوانان انقلابی است، هم‌چنین مهمترین هدف در این برنامه سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت مساجد است که پایگاه دینی و مرکز رشد و ارتباط گیری با مسائل معنوی هستند و باعث پرورش جوانان انقلابی می‌شود، دانش‌آموزان سرمایه و آینده‌سازان کشور هستند.

وی با تأکید بر اینکه بروز خلاقیت و شناسایی آن یکی از اهداف این طرح است، توضیح داد: در طرح شهید بهنام محمدی با برگزاری برنامه‌های تفریحی شاد و سرگرم‌کننده از خلاقیت‌های دانش‌آموزان استفاده می‌شود و با تقدیر و تشویق و حمایت آن‌ها راه برای پیشرفت بیشتر و گسترش ایده‌های خلاق باز می‌شود.

امیدی‌ساکت با اشاره به اینکه این برنامه تنها ویژه دانش‌آموزان نیست، گفت: به منظور اهمیت نقش خانواده در پرورش دانش‌آموزان با برگزاری همایش‌هایی با حضور اساتید برجسته در این زمینه در نظر داریم ارتباط میان این دو قشر را بیشتر کنیم.

وی در ادامه افزود: این برنامه تنها در بازه سال تحصیلی نیست و در تابستان هم از دانش آموزان برگزیده برای شرکت در طرح‌های اردویی خارج از شهر و سفر به مناطق دفاع مقدس که از اهمیت ویژه‌ای برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با انقلاب و شهدا برخوردار است استفاده می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه بهترین فضا برای پرورش جوانان متعهد و کارآمد، آموزش و پرورش و مدارس کشور است، ابراز کرد: در جنگ نرم دانش‌آموزان بیشتر مورد توجه دشمنان قرار دارند چرا که آینده سازان نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون که جنگ نرم در حال انجام است و قصد دشمن بدبین کردن دانش‌آموزان و جوانان به جبهه خودی در نظام و خوش‌بین کردن به جبهه دشمن است نباید گذاشت خواسته‌های دشمن عملی شود.

انتهای پیام

captcha