برگزاری نشست سران «جاده ابریشم» در همدان/ به دنبال ظرفیت‌سازی در حوزه گردشگری باشیم
کد خبر: 3827987
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

برگزاری نشست سران «جاده ابریشم» در همدان/ به دنبال ظرفیت‌سازی در حوزه گردشگری باشیم

گروه فرهنگی ــ شهردار همدان با اشاره به اینکه سازمان یونسکو در سال گذشته همدان را میزبان نشست «سران جاده ابریشم» بیان کرد، گفت: این نشست مهر ماه سال جاری با حضور ۲۵ کشور دنیا در همدان برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست سران «جاده ابریشم» با حضور 25 کشور در همدان/ به دنبال ظرفیت‌سازی در حوزه گردشگری باشیمبه گزارش ایکنا از همدان، عباس صوفی، شهردار همدان، امروز، 26 تیرماه، در آئین اختتامیه جشنواره ایده‌های برتر شهری در حوزه گردشگری که با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد گفت: گردشگری یکی از صنایع مهم در توسعه استان همدان است.

شهردار همدان با بیان اینکه آمار گردشگران دنیا 1 میلیارد و 200 میلیون نفر در طول سال است گفت: از این رقم 7 میلیون گردشگر سهم کشور ایران و 7 هزار نفر سهم استان همدان است که نسبت به سهم گردشگران سالانه کشور پایین است.

وی با بیان اینکه استان در همدان در برخی موارد در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در جهان کم نظیر است گفت: این واقعیت را باید پذیرفت که بزرگترین غار آبی جهان دراین استان واقع شده است همچنین، آرامگاه بوعلی سنا، مقبره استر و گنج نامه از دیگر مواردی است که در جهان بی نظیر است.

صوفی ادامه داد: امروزه گردشگران دیگر به دنبال ساختمان‌های شیک و مدرن نیستند بلکه آنچه آنها را به ذوق می‌آورد آثار و فضا‌های تاریخی، آب و هوای و طبیت بکر و استفاده از جاذبه تاریخی و توریستی است.

وی با اشاره به اینکه با رویداد همدان 2018 اتفاقات خوبی در شهر صورت پذیرفته و اجرایی خواهد شد گفت: باید همه مسئولین، آحاد مردم، فعالان حوزه گردشگری از این ظرفیت استفاده کرده و جایگاه واقعی استان همدان را به همگان معرفی کنند.

شهردار همدان ضمن تأکید بر ظرفیت سازی خوب در حوزه گردشگری گفت: شورای اجتماعی محلات، جشنواره شهروند برگزیده و جشنواره ایده‌های برتر شهری در حوزه گردشگری با مشارکت مردم از اقدامات خوب مجموعه شهرداری و شورای شهر در برند سازی شهر همدان است.

صوفی با اشاره به اینکه باید بروی ایده‌های این جشنواره، کارشناسانه اقدامات تخصصی صورت گیرد عنوان کرد: باید همدان ویترین شیکی باشد که موجب جذب گردشکر شود.

وی ادامه داد: ساخت کمپ‌های اقامتی ویژه گردشگران و ارائه بسته‌های سرمایه گذاری بروی پارک‌های ولایت و اکباتان جهت تبدیل این دو پارک به عنوان دو بوستان مهم در جذب گردشگر از اقداماتی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه سازمان یونسکو در سال گذشته همدان را میزبان نشست «سران جاده ابریشم» بیان کرد و گفت: این نشست مهر ماه سال جاری با حضور 25 کشور دنیا در همدان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha