15000 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی ساخته می‌شود
کد خبر: 3828032
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

15000 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی ساخته می‌شود

گروه جامعه ــ تفاهم‌نامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی بین بهزیستی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، تفاهم‌نامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی بین بهزیستی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور و سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت سال‌روز بهزیستی، توانمندسازی را یکی از فعالیت‌های بهزیستی معرفی کرد و گفت: از مسائل پیش روی توانمندسازی، تأمین مسکن برای جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، فرندان ترخیصی بهزیستی و ... است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ هزار مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی ساخته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر در دست ساخت است، ادامه داد: همزمان ۱۱۳هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند؛ این در حالی است که براساس ماده ۱۹ لایحه حمایت از حقوق معلولان و مصوبه مجلس، افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده‏‌سازی زمین، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف هستند.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ ساخت مسکن برای ۱۴هزار خانواده‌های دارای دو معلول آغاز شد که شش هزار و ۲۵۰ واحد ساخته واگذار شده است و شش هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در دست احداث است که با همراهی خیرین به زودی تکمیل می‌شود.

قبادی‌دانا از واگذاری اولین مسکن مددجویی نوسازی‌شده در سیل اخیر نیز خبر داد و گفت: در ابتدای هفته آینده با واگذاری مسکن مددجویی به خانواده‌های زلزله‌زده غرب کشور پروژه احداث منزل مددجویان در کرمانشاه به پایان خواهد رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: با تکیه بر مدیریت جهادی با اعتقاد بر اینکه ما می‌توانیم در خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت عدالت را برقرار کنیم.

انتهای پیام

captcha