ابتکار امام جماعت مسجدی در ترکیه برای جذب کودکان به قرآن
کد خبر: 3828079
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

ابتکار امام جماعت مسجدی در ترکیه برای جذب کودکان به قرآن

گروه بین‌الملل - امام جماعت مسجدی در ترکیه با هدف جذب بیشتر کودکان برای شرکت در کلاس‌های قرآن تابستانی، صحن مسجد را به زمین بازی تبدیل کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی‌صباح؛ قادر چلیکیز (Kadir Çelikiz) امام جماعت مسجدی در منطقه «باش اسکله» واقع در استان کجاالی در شمال غرب ترکیه تصمیم گرفت برای جذب بیشتر کودکان، صحن مسجد را به زمین بازی تبدیل کند.

وی که مانند بسیاری از امامان جماعت در ترکیه دوره تابستانی آموزش قرآن برگزار می‌کند، فضای مسجد را برای کودکان جذاب‌تر کرد.

او با کمک سرمایه‌گذاران یک قلعه بادی در صحن مسجد نصب کرده و برای کودکان تئاتر اجرا می‌کند. همچنین با خوراکی و شیرینی از کودکان پذیرایی می‌کند.
 

او با این ابتکار توانست تعداد کودکانی را که در دوره قرآن تابستانی شرکت کرده‌اند به مدت یک سال از 30 نفر به 150 نفر افزایش دهد. امسال 250 کودک برای دوره تابستانی قرآن در این مسجد ثبت‌نام کرده‌‌اند.

قادر چلیکیز روزهای دوشنبه پس از کلاس قرآن برای کودکان  تئاتر اجرا می‌کند و به آنان مفاهیم اخلاقی را در قالب تئاتر آموزش می‌دهد و می‌گوید: در کودکی همیشه اطراف مسجد بازی می‌کردم، در حالی که بزرگترها در حال نماز خواندن در مسجد بودند و آنها  مرا سرزنش می‌کردند.

معمولاً بزرگسالانی که به مسجد می‌روند با کمترین سروصدای کودکان در مسجد آنها را سرزنش می‌کنند. اخیراً رئیس سازمان امور دینی ترکیه (DİB) کمپینی به راه انداخته و از مردم خواسته است با کودکانی که به مسجد می‌روند برخورد بهتری داشته باشند.

وی می‌گوید: شما باید کودکان را درک کنید و رفتار بزرگترها را با خود زمانی که در کودکی به مسجد می‌رفتید به یاد بیاورید.

انتهای پیام
captcha