یادمان شهدای روستای خمه سفلی به مخروبه‌ای تبدیل شده است
کد خبر: 3828090
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

یادمان شهدای روستای خمه سفلی به مخروبه‌ای تبدیل شده است

گروه فرهنگی ـ رئیس شورای اسلامی روستای خمه سفلی با اشاره به کمبود اعتبارات دهیاری جهت مرمت و بازسای یادمان شهدای روستای خمه سفلی، گفت: این یادمان شهدا که جلوه زیبایی در اوایل ساخت داشت امروز به مخروبه‌ای تبدیل شده است و تمامی درها و پنجره‌های آن‌را به سرقت برده‌اند.

یادمان شهدای روستای خمه سفلی به مخروبه‌ای تبدیل شده استبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، احمد فتحی، رئیس شورای روستای «خمه سفلی» با اشاره به کمبود اعتبارات دهیاری روستا جهت مرمت و بازسای یادمان شهدای والامقام این روستا گفت: روستای خمه سفلی نسبت به آمار جمعیتی در کشور دارای رتبه افتخارآمیز ایثار و شهادت است که با تقدیم ۲۷ شهید گلگون‌کفن دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد.
وی با بیان این‌که تعداد زیادی از اهالی روستا در زمان جنگ تحمیلی از پیر و جوان به خط مقدم مبارزه با دشمن متجاوز رفته و جان‌شان را نثار کردند، افزود: حق مردم شهید پرور در این روستا به‌خوبی ادا نشده و مردم به نحوه نگهداری یادمان شهدا معترض هستند.
رئیس شورای اسلامی روستای خمه سفلی تصریح کرد: در شوراها و دهیاری‌های ادوار گذشته هم به‌درستی تعیین مسئولیت نشده و اگر این‌چنین بود با هزینه کمتر می‌شد این مکان مقدس که آرامگاه بهترین فرزندان این سرزمین است را تعمیر کرد.

فتحی که خود از خانواده شهدا است با بیان این‌که با حضور در این یادمان بغض گلویم را می‌گیرد و هیچ‌گاه نمی‌توانم این شرایط را برای قبور پاک‌شان بپذیرم، اضافه کرد: بعد از این‌که به‌عنوان شورا در روستا شروع به کار کردم نامه‌نگاری‌های زیادی انجام داده‌ام و در بیشتر جلسات به این موضوع پرداخته‌ام.
وی با بیان این‌که ای کاش این یادمان هیچ‌گاه ساخته نمی‌شد، و آن درختان زیبا در بالای قبور شهدا همچنان سبز بود و پدر و مادر شهدا با همان شرایط به زیارت جگر گوشه‌هایشان می‌رفتند، گفت: کاش آن حوض قدیمی در کنار قبور پاک شهدا را تخریب نمی‌کردند تا امروز بچه‌های کوچک به بهانه بازی عکس زیبای شهدا را می‌دیدند .
رئیس شورای اسلامی روستای خمه سفلی گفت: این یادمان شهدا که جلوه زیبایی در اوایل ساخت داشت امروز به مخروبه‌ای تبدیل شده است و تمامی درها و پنجره‌های آن‌را به سرقت برده و دیگر با فضای باز فرقی ندارد.
فتحی ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر و سیل‌آسا که در اوایل سال رخ داد هر لحظه منتظر تخریب بودیم که خدا را شکر چنین نشد اما سقف این یادمان در حال تخریب است .
وی افزود: از مسئولین درخواست می‌کنیم به ما کمک کنند تا دل خانواده‌های شهدا را که بهترین فرزندان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند، شاد کنیم .

انتهای پیام

captcha