بیمارستان مکه آماده خدمت به زائران ایرانی است
کد خبر: 3828115
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹

بیمارستان مکه آماده خدمت به زائران ایرانی است

گروه سلامت ــ مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج تمتع 98، از آغاز فعالیت مراکز درمانی و درمانگاه‌های مکه مکرمه همزمان با ورود زائرین ایرانی به شهر مکه مکرمه خبر داد.

بیمارستان مکه آماده خدمات به زائران ایرانی استبه گزارش ایکنا، محمود رضا فقیهی، مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج تمتع ۹۸ گفت: بیمارستان و درمانگاه‌های مکه در اوج آمادگی کامل درحال خدمت رسانی به حجاج ایرانی هستند.
فقیهی افزود: متناسب با ورود زائرین به مجموعه‌های مکه پزشکان در مطب‌های پیش بینی شده خدمات ارائه می‌کنند.
مدیر عملیات حج و زیارت تمتع ۹۸ با بیان اینکه طی چندماه گذشته تمام زائرین در داخل کشور تحت معاینه قرار گرفته‌اند، گفت: تمام اطلاعات و سوابق پزشکی آنان در سیستم الکترونیکی و نرم‌افزار تحت وب مرکزپزشکی در اختیار پزشکان مجموعه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان در مکه مکرمه در دسترس است.
وی تأکید کرد: تیم‌های نظارتی سلامت کاروان در شهر مکه مکرمه وظیفه نظارت بر شرایط بهداشتی و درمانی در هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی را برعهده دارند و موظفند گزارش روزانه خود را به مسئولان ارائه کنند.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته در ۵ درمانگاه مکه و بیمارستان بیش از هزار و ۴۴۳ نفر از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند و از این تعداد ۸۵۱ نفر در مجموعه‌ها و ۱۹۹ خدمت در بخش‌های مختلف بیمارستان ارائه شده است. ۶۸ نفر به پزشکان متخصص و ۱۴ نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه داشتند و از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند.
به گفته دکتر فقیهی، برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکان عرب زبانی داریم که رابطان بین درمانگاه‌ها و بیمارستان ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.
وی اضافه کرد: بیمارستان و درمانگاه‌های مکه مکرمه از حضور ۲۲۰ پزشک و پرستار با تجربه و متخصص و با مهارت‌های علمی بالا بهره‌مند هستند و خدمت رسانی به زائران بی وقفه در این مراکز ادامه دارد.
فقیهی با بیان اینکه کادر درمانی و تخصصی بیمارستان مکه مکرمه تکمیل و بخش‌های مختلف آزمایشگاهی و رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس، بخش داخلی مردان و زنان بصورت مجزا، کلینیک‌های تخصصی ازجمله قلب، روان پزشک، اعصاب، ارتوپدی، دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به حجاج هستند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچ یک از حجاج ایرانی در بخش‌های این بیمارستان بستری نیستند.
انتهای پیام
captcha