آمریکا ۵۰۰ سرباز به عربستان می‌فرستد
کد خبر: 3828127
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

آمریکا ۵۰۰ سرباز به عربستان می‌فرستد

آمریکا درصدد اعزام ۵۰۰ سرباز آمریکایی به پایگاه شاهزاده سلطان در شرق ریاض، پایتخت عربستان است. این پایگاه در استان الخرج در مناطق کویری عربستان واقع شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از ایسنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از دو مقام دفاعی نقل کرد، با وجود آمادگی‌ها برای استقبال از آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت و توسعه باند هواپیماها در حال حاضر تعداد محدودی نیرو در منطقه هستند.

آمریکا می‌گوید، متعهد به کمک به عربستان در برابر هرگونه حمله احتمالی ایران است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد، کنگره رسما توصیه‌ای درباره استقرار نیروها نکرده است و فقط یک مقام که نامش فاش نشده گفته است، احتمال می‌رود ظرف روزهای آینده چنین تصمیمی اعلام شود.

ماه گذشته، دولت آمریکا تایید کرد که حدود ۱۰۰۰ پرسنل نظامی را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد اما مشخص نکرد که این افراد در کدام کشورها مستقر خواهند شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک کارشناس نظامی گزارش کرده است که در اواخر ژوئن تجهیزات ساختمانی در این پایگاه مشاهده شد که ظاهرا نشانه اجرای طرح احداث تاسیسات لازم جهت اسکان این نفرات بوده است.

عربستان سعودی معمولا نسبت به اطلاع‌رسانی در مورد حضور نظامی آمریکا در آن کشور حساسیت نشان می‌دهد و انتظار نمی‌رود که مقامات سعودی رسما اعزام نفرات بیشتر به این پایگاه را اعلام کنند.

انتهای پیام

captcha