وقوع یک مورد طلاق از هر ۳/۸ ازدواج در خرم‌آباد/ ضرورت پایبندی به باورهای دینی
کد خبر: 3828197
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹

وقوع یک مورد طلاق از هر ۳/۸ ازدواج در خرم‌آباد/ ضرورت پایبندی به باورهای دینی

گروه اجتماعی ــ معاون فرماندار خرم‌آباد گفت: متأسفانه از هر ۳/۸ ازدواج در خرم‌آباد، یکی منجر به طلاق می‌شود که این آمار نگران‎کننده است.

وقوع یک مورد طلاق از هر  ۳/۸ ازدواج در خرم‌آباد/ضرورت پایبندی به باورهای دینیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود آشناگر، معاون فرماندار خرم‌آباد در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که پنج‌شنبه، ۲۷ تیرماه در سالن جلسات شماره دو فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن هفته ازدواج، دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر جوانان، باید با یک برنامه‌ریزی مدون، به موضوع فرهنگ‌سازی ازدواج سالم و کم‌هزینه در سطح جامعه مبادرت ورزند.

وی با ذکر این مطلب که براساس آمار، میزان ازدواج در سطح شهرستان در طی دو سال گدشته با کاهش ۵/۲ درصدی روبه‌رو بوده و در مقابل آمار طلاق ۸/۷ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: این یعنی از هر ۳/۸ ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود که بسیار نگران‌کننده است.

آشناگر با اشاره به این‌که این آمار بیشتر مربوط به شهر خرم‌آباد بوده و ازدواج‌های روستایی کمتر به طلاق می‌انجامد، تاکید کرد: بازگشت و پایبندی به باورهای دینی و ارزش‌های سنتی در خصوص ازدواج و زشتی طلاق می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش این آمار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم‌آباد به موضوع اعطای تسهیلات بانکی به زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: بانک‌های عامل می‌بایست برای تخصیص این اعتبارات، سخت‌گیری‌ها را کاهش دهند تا جوانان با رغبت بیشتری به ازدواج فکر کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به امر ازدواج جوانان، ادامه داد: دستگاه‌های عضو ستاد و متولیان امر باید مصوبات جلسات را با جدیت پیگیری کنند و کم‌کاری و تعلل در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

انتهای پیام

captcha