آموزش ۳۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «ثقلین» سراب
کد خبر: 3828209
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

آموزش ۳۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «ثقلین» سراب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن «ثقلین» سراب با بیان اینکه ۳۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، صحیح‌خوانی، ترجمه و تفسیر از جمله دوره‌های آموزشی این خانه قرآن است.

آموزش ۳۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «ثقلین» سرابسیدقاسم سیدی، مدیر خانه قرآن «ثقلین» سراب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 35 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، صحیح‌خوانی، ترجمه و تفسیر از جمله دوره‌های آموزشی این خانه قرآن است.

وی از اهداف مقاصد والای بیداری اسلامی گفت و افزود: یکی از اهداف و مقاصد والای بیداری اسلامی، بازگشت مردم به ارزش‌ها و معیارها و اصول قرآنی است تا در پرتو قرآن کریم انسانیت به آرامش فکری و روحی دست پا زد و از برکات مادی و معنوی حیات شرافتمندانه برخوردار می شود.

مدیر خانه قرآن «ثقلین» به پایه سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.

سیدی ادامه داد: در قرآن كريم، علاوه بر آياتی كه به امور جهان مشهود می‌پردازد، آياتی وجود دارد كه از حقايق ماؤرای اين جهان سخن می‌گويد. اين آيات، حقايق فراتر از اين جهان را در قالب الفاظی كه برای تفهيم و تفاهم امور اين جهان وضع شده‌اند، ارايه می‌كند و اين امر سبب می‌شود كه فهم مقصود خداوند از آن آيات، برای همگان ميسّر نباشد و برای پی بردن به آن، تلاش فكری ويژه، همانند تفسير ضرورت يافته است.

مدیر خانه قرآن ثقلین سراب ضمن بازگو کردن وظایف قاری قرآن برابر قرآن یادآور شد: قاری قرآن برابر قرآن وظایفی دارد؛ اولین آن، خواندن صحیح و سپس فهم قرآن و آنگاه عمل به دستورهای آن در رفتار شخصی و در محیط خانواده و جامعه است. در این سه مرحله لازم است بر مرتبه اخلاص خود نسبت به خداوند بیفزاید و قرائت و فهم قرآن را وسیله کسب و در آمد و مقام‌طلبی و غرور خود قرار ندهد.

سیدی شناخت قرآن را در مأنوس با قرآن تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: هرگاه قرآن را بشناسیم، به عظمت نازل‌کننده و پیامبری که بر او نازل شده پی ببریم، محتوایش را دریابیم و سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم؛ در این صورت است که می‌توانیم ادعا کنیم با قرآن انس گرفته‌ایم.

انتهای پیام

captcha