منکرات و معروفات براساس سلیقه‌ها رتبه‌بندی نشوند
کد خبر: 3828233
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

منکرات و معروفات براساس سلیقه‌ها رتبه‌بندی نشوند

گروه اجتماعی ــ مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با تأکید بر اینکه منکرات و معروفات باید براساس دین اولویت‌بندی شوند، گفت: گاهی منکرات و معروفات براساس سلیقه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند که باید شرایط جامعه در این زمینه کاملاً مورد توجه باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی، روز گذشته، 27 تیرماه در نشست تخصصی ویژه طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر استان که در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، نظم را از مهمترین معروفات جامعه برشمرد و گفت: متأسفانه این ویژگی معمولاً کمتر مورد توجه قرار می گیرد در حالی که ضرورت آن در جامعه اسلامی آشکار است.

وی با تأکید بر اینکه منکرات و معروفات باید بر اساس دین اولویت‌بندی شوند، افزود: گاهی منکرات و معروفات بر اساس سلیقه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند که باید شرایط جامعه در این زمینه کاملا مورد توجه باشد.

مهدوی‌ارفع با بیان اینکه ترویج امر به معروف بر نهی از منکر اولویت دارد، اظهار کرد: متأسفانه ترس از نهی از منکر ما را از امر به معروف هم بازداشته است در حالی که ترویج امر به معروف به تدریج موجب کاهش منکرات در جامعه می‌شود.

مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی ایمان علمی و قلبی را دارای چهار رکن صبر، یقین، عقل و جهاد برشمرد و تصریح کرد: اگر این ویژگی‌ها در فردی متبلور شود قطعا به مرحله ایمان عملی دست یافته است و جایگاه ارزشمندی دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه امر به معروف و نهی از منکر را دو پایه اصلی جهاد می‌داند، ادامه داد: ایشان در خطبه‌های متعدد امر به معروف را موجب قوت قلب مومنان و نهی از منکر را موجب تضعیف فاسقان می‌خوانند.

مهدوی‌ارفع یکی از دلایل رها شدن جامعه را کم شدن نمود کار خوب خواند و اظهار کرد: متأسفانه مؤمنان در جامعه اسلامی احساس غربت می‌کنند لذا هیچ تلاشی هم برای تغییر شرایط به سوی معروفات ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ما نباید مانند نسل‌های گذشته به حداقل امر به معروف و نهی از منکر اکتفا کنیم، بیان کرد: امروز شرایط متفاوتی را پیش رو داریم و بزرگ‌ترین معروف امروز حفظ حکومت اسلامی و گسترش ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

انتهای پیام

captcha