تلاش ترامپ برای مذاکره با ایران یک تبلیغ انتخاباتی است
کد خبر: 3828297
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

تلاش ترامپ برای مذاکره با ایران یک تبلیغ انتخاباتی است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه اردبیل گفت: ایران قدرت خروج از برجام را داشته است و ترامپ تلاش می‌کند برای موفقیت خود در انتخابات به هر شکل ممکن با ایران مذاکره کرده و ایران را به پای این مذاکرات بکشاند.

تلاش ترامپ برای مذاکره با ایران یک تبلیغ انتخاباتی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، ۲۸ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: ایران قدرت خروج از برجام را داشته است هر چند که ترامپ تلاش می‌کند برای موفقیت خود در انتخابات به هر شکل ممکن با ایران مذاکره کرده و ایران را به پای این مذاکرات بکشاند.

وی با بیان اینکه ایران امروز متفاوت از دوران مصدق بوده و انگلیس نمی‌تواند خیانت‌های گذشته خود را تکرار کند، افزود: ماجرای نفتکش انگلیس از آنجائی شروع شد که غربی‌ها می‌خواهند ایران را تست کنند تا عکس‌العمل کشورمان را در ورود محدود به عرصه آب‌های آزاد مشاهده کنند در حالی که چنین تجربه‌ای را انگلیسی‌ها زمان مصدق تجربه کردند، ولی بهتر است بدانند ایران امروز با دوران مصدق تفاوت فاحشی دارد چرا که با تهدید و ارعاب نمی‌توانند ایران را مجاب به کاری بکنند

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ترامپ از حالا فهمیده که در انتخابات آمریکا همه چیز را به خاطر ایران باخته است و لذا متوسل به دروغ شده تا حیثیت خود و حیثیت بر باد رفته آمریکا را جبران کند و دروغ بافته که یک پهپاد ایرانی را ساقط کرده است.

عاملی بیان کرد: ترامپ تا آوریل امسال بیش از ۱۰ هزار دروغ و ادعای نادرست و گمراه کننده گفته است و او به طور میانگین روزانه ۲۳ ادعای دروغ دارد به طوری که واشنگتن پست می‌گوید ما آمار گرفته ایم او ۱۰ هزار و ۱۱۱ ادعای دروغ در ۸۲۸ روز دارد.

عاملی گفت: در سلسله موفقیت‌های بزرگ جبهه مقاومت یک موفقیت بزرگ برای جبهه مقاومت به دست آمد و امروز نماینده دائم عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که عربستان خواستار تعامل دیپلماتیک با ایران است و تماس‌هایی را با ایران برقرار کرده است.

وی تصریح کرد: این نتیجه مقاومت تاریخی ملت یمن، پهپاد‌های انصارالله یمن و نتیجه اقتدار ایران در برابر آمریکا مخصوصا با اسقاط پهپاد و نتیجه مقاومت ملت ماست به طوری که در مقایسه این سخن عربستان با سخن قبلی‌اش که می‌گفت ما جنگ را به داخل ایران خواهیم برد این عین سخن بن سلمان بود، اما این اظهارات عربستان به طور کامل در تقابل با آمریکاست که اخیرا متحدان خود را برای تشکیل ائتلاف دریایی علیه ایران دعوت کرد.

وزیر اقتصاد به وعده خود عمل کند
عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خانه به دوشی و مستاجری عده‌ای در کشور و ناتوانی آن‌ها در خرید مسکن و سرپناه بیان کرد: متاسفانه با ورود عده‌ای دلال و سودجو بازار مسکن و اجاره به شدت ملتهب شده به طوری که ورود پول‌های کثیف به این عرصه و تبلیغاتی که برخی کانال‌ها نظیر دیوار و شیپور به راه انداخته و وجود دست‌های پنهان سبب شده تا قیمت خانه و اجاره مسکن به صورت تصنعی بالا برود و یک واحدی که ۱۲۰ میلیون تومان ارزش داشته امروز به نرخ ۳۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

وی با قدردانی از دستور مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن برای محرومان و نیازمندان تصریح کرد: سهم استان اردبیل از این رقم ۵۰۰ واحد است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در دولت گذشته بخش عظیمی از منابع این کشور و درآمد نفت صرف ساخت مسکن مهر و انبوه‌سازی در این زمینه شد، گفت: امروز که اقساط این واحد‌های مسکونی بر‌می‌گردد بهتر است این منابع دوباره در اختیار مسئولان برای ساخت مسکن قرار گیرد تا مبادا عزت و شان رعیت شکسته شود.

عاملی به دو میلیون مسکن خالی در کشور و ضرورت اعمال مالیات برای این واحد‌ها اشاره کرد و افزود: برای کنترل نقدینگی لجام گسیخته و توزیع عادلانه ثروت بهتر است اعمال مالیات برای مساکن خالی در نظر گرفته شود که البته این وضع مالیات در همه حوزه‌ها می‌تواند به برقراری عدالت در جامعه کمک کند.
وی ادامه داد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه که قرار بود تا آخر اردیبهشت ماه و در قالب یک لایحه جامع مالیاتی به مجلس ارائه شود با گذشت چند ماه تعلل هنوز انجام نشده و امیدواریم وزرایی که خلف وعده می‌کنند استعفا رفته و جای خود را به وزاری کارآمدتر بدهند.

عاملی با انتقاد از اعمال مالیات‌های بسیار اندک برای خریداران سکه و مسکن مازاد اضافه کرد: بهتر است دولتمردان چنین ادابازی‌هایی را تمام کنند و با قصور و کوتاهی زمینه سوءظن را در کشور فراهم نکنند چرا که این سوءظن بسیار خطرناک است.
انتهای پیام

captcha