مسئولان به مشکلاتی که ربطی به تحریم‌ها ندارد رسیدگی کنند
کد خبر: 3828310
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

مسئولان به مشکلاتی که ربطی به تحریم‌ها ندارد رسیدگی کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه موقت همدان از مسئولان خواست تا با رسیدگی به مشکلاتی که به تحریم‌ها ربطی ندارد زندگی را برای مردم سهل کرده و بدانند اگر ملت در میدان باشند هیچ قدرت و تهدیدی توان مقابله با کشور را ندارد.

مسئولان به مشکلاتی که ربطی به تحریم‌ها ندارد رسیدگی کنندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، امام‌جمعه موقت همدان، امروز، 28 تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به بدعهدی دولت‌های طرف برجام اظهار کرد: آمریکا و اروپا به هیچ یک از ۱۱ تعهد خود عمل نکرده و دولت ایران نیز با نظر به این بد عهدی به تعهدات خود نباید عمل کند.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به حدیثی از امام علی(ع) از این پس باید قبل از تصمیم‌گیری دشمن برای خود برای دشمن تصمیم بگیریم و اجازه تجاوز بیش از پیش به دشمن ندهیم.

امام‌جمعه موقت همدان وجود تحریم‌ها و فشار بر مردم شریف ایران را بسیار ظالمانه دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی زندگی برای مردم بسیار دشوار شده و این ملت صبور ایران هستند که با وجود تحریم‌ها و سختی‌ها همچنان صبورانه زندگی می‌کنند.

وی از مسئولان خواست تا با رسیدگی به مشکلاتی که به تحریم‌ها ربطی ندارد زندگی را برای مردم سهل کرده و بدانند اگر ملت در میدان باشند هیچ قدرت و تهدیدی توان مقابله با کشور را ندارد.

وی با اشاره به وضع زندگی نامناسب مردم ایران، افزود: گرانی خانه و اجاره‌خانه و همچنین فراهم نبودن شرایط ازدواج‌ برای جوانان بسیار خطرناک است و توجیهی از سوی مسئولان قابل قبول نیست.

امام‌جمعه موقت همدان با بیان اینکه ذیقعده موسم حج و مشرف شدن زنان و مردان با ایمان به سرزمین الهی است، بیان کرد: تمام عبادات از جمله حج اسرار و راز و رمزهای بسیار دارد که پی بردن به آن دشوار است.

موسوی ترک عمدی حج برای افرادی که زمینه حضور در سرزمین وحی را دارند گناهی بزرگ دانست و گفت: پیامبر (ص) فرمودند «اگر کسی عمداً به حج نرود خداوند او را در قیامت یهودی و نصرانی خطاب می‌کند».

وی با بیان اینکه تقوا ۶ قسمت است، خواستار بهره‌گیری از توان جوانی و فرصت عمر زندگی برای تأمین توشه‌ای برای آخرت شد.

انتهای پیام

captcha