قرائت سوره واقعه انسان را از غرور دور می‌کند
کد خبر: 3828320
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

قرائت سوره واقعه انسان را از غرور دور می‌کند

گروه اجتماعی - نماینده فومن و شفت در مجلس با اشاره به فضیلت قرائت سوره واقعه، اظهار کرد:‌ انسان باید همواره به یاد مرگ و قیامت باشد تا از غرور بپرهیزد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری،‌ نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته،‌ 27 تیرماه در مراسم یاد و خاطره ابوالشهدا «طاهر پیش‌بین» و یادواره شهیدان «اسماعیل و مرتضی پیش‌بین» که در مسجد امیرالمومنین(ع) کلفت بالا فومن برگزار شد، با اشاره به فضیلت قرائت سوره واقعه، اظهار کرد:‌ انسان باید همواره به یاد مرگ و قیامت باشد تا از غرور بپرهیزد.

وی با بیان اینکه مرگ و قیامت به انسان بسیار نزدیک است، افزود:‌ با وجود اینکه انسان‌ها می‌دانند مرگ و قیامت وجود دارد، باز هم گناه می‌کنند لذا شهدا بهترین عمل را انجام دادند و در دنیا و آخرت سعادتمند شدند.

نماینده فومن و شفت در مجلس با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَاذَا تَكْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ؛ لقمان 34»، تصریح کرد:‌ پنج علم مختص ذات اقدس الهی است.

افتخاری «إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ...» را نخستین علم دانست و عنوان کرد:‌ فقط خداوند است که ساعت مرگ انسان را می‌داند و هیچکسی صاحب این علم نیست.

وی با بیان اینکه علم نزول باران نزد خداوند است، گفت:‌ براساس آیه «وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ...» حتی علم هواشناسی نیز از زمان وقوع و چگونگی بارش باران اطلاع ندارد. باران رحمت الهی است و منافعی از جمله تلطیف هوا، رفع آلودگی محیط زیست و از بین بردن آفات نباتی دارد.

این کارشناس دینی با اشاره به آیه «وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ...» سعادت و شقاوت انسان را یک امر الهی دانست و یادآور شد:‌ علم امروز می‌تواند دختر یا پسر بودن جنین را تشخیص دهد، اما علمی که نزد خداوند است سعادتمندی و شقاوت انسان و استعدادها و توانایی‌ها او را در رحم مادر مشخص می‌کند.

نماینده فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه تنها خداوند است که از فردای انسان خبر داد، خاطرنشان کرد:‌ کسی نمی‌داند فردا عبادت می‌کند یا معصیت، فقیر می‌شوند یا ثروتمند، عزت به دست می‌آورد یا ذلت و لذا حضرت حق می‌داند فردا بر انسان چه می‌گذرد.

وی پنجمین علم الهی را «وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ...» دانست و گفت:‌ علم اینکه انسان در کدام سرزمین خواهد مرد نزد خداست و این شهدا بودند که در بهترین زمان و بهترین مکان به ملکوت اعلی پیوستند و سعادت ابدی را از آن خود کردند.

انتهای پیام

captcha