طیبات بخورید و خبائث را نخورید
کد خبر: 3828366
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

طیبات بخورید و خبائث را نخورید

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله تبریزیان یکی از علل مهم بیماری‌ها را خوردن خبائث و نخوردن طیبات دانست و گفت: خداوند در قرآن تأکید فرمود که طیبات بخورید و خبائث را نخورید؛ خبائث برای بدن ضرر دارد. محصولات تراریخته‌ها از جمله خبائثی هستند که باید از آن‌ها پرهیز کرد.

توصیه قرآنی آیت‌الله تبریزیان برای بهبود رژیم غذایی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله عباس تبریزیان، استاد سطح عالی حوزه و مجتهد طب اسلامی، شامگاه پنج‌شنبه، 27 تیرماه طی سخنانی در امامزاده جعفر(ع) پیشوا با بیان اینکه درمان همه بیماری‌ها در طب اسلامی آمده است، گفت: طب اسلامی به معنای طب پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) بوده و این اهمیت دارد که از دل قرآن و احادیث اخذ شده است.

وی ادامه داد: این طب برای بشر بی‌نظیر است؛ زیرا طب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از جانب خداوند است و از روی هوا و نفس نیست، به همین دلیل برترین طب روی زمین است؛ خداوند هم خالق ماست و می‌داند چه چیز مناسب درمان بیماری‌هاست و چه چیز عوارضی برای ما ندارد.

این استاد سطح عالی حوزه افزود: طب اسلامی در عمل در مقابل هیچ بیماری‌ای عاجز نیست، دارویی برای همه بیماری‌ها دارد و در تجربه نیز ثابت شده که ده‌ها هزار بیماری با طب اسلامی درمان شده تا جایی که باعث کساد طب جدید شده است.

آیت‌الله تبریزیان بیان کرد: متأسفانه امروزه مردم به انواع بیماری‌ها مبتلا شده‌اند و آمار بیماری‌ها بسیار بالا رفته، تا حدی که سونامی سرطان راه افتاده و همین طور بیماری دیابت و فشار خون نیز در حال افزایش است و هر روز شاهد یک بیماری یا چند بیماری جدید هستیم.

وی ادامه داد: البته به اعتقاد بنده این بیماری‌ها همه عمدی است و بهداشت جهانی این بیماری‌ها را به وجود می‌آورد تا از این راه سود ببرد، تا حدی که امروزه درآمد فروش دارو از شرکت‌های نفتی هم بیشتر شده است.

دو مسئله مهم در مواجهه با بیماری‌ها

این مجتهد طب اسلامی اظهار کرد: حالا برای اینکه از این بیماری‌ها، مشکلات و سرطان‌ها پیشگیری شود باید به دو مسئله مهم توجه کرد؛ اول اینکه علت بیماری را بدانید که چرا انسان مبتلا به فلان بیماری شده است؟ و دوم اینکه راه پیشگیری از ابتلا به آن بیماری را بدانید.

آیت‌الله تبریزیان یکی از علل اساسی و مهم بیماری‌ها را خوردن خبائث و نخوردن طیبات دانست و گفت: خداوند در قرآن تأکید فرمودند که طیبات بخورید و خبائث را نخورید؛ خبائث چیزی است که برای بدن ضرر دارد. محصولات تغییر ژن داده‌ها و تراریخته‌ها از جمله خبائثی هستند که نباید از آن‌ها استفاده کرد.

این استاد حوزوی با اشاره به آیات قرآن درباره خوردن طیبات گفت: خداوند در آیه 172 سوره بقره می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ: ای اهل ایمان، روزی حلال و پاکیزه‌ای که ما نصیب شما کرده‌ایم، بخورید و شکر خدا به جای آرید اگر شما خالص خدا را می‌پرستید» و در آیه بعد با پرهیز از خوردن خبائث می‌فرماید: «إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللَّهِ: جز این نیست که خدا [برای مصون ماندن شما از زیان‌های جسمی و روحی] مردار، خون، گوشت خوک و حیوانی را که [هنگام ذبح] نام غیر خدا بر آن برده شده، بر شما حرام کرده است»(173/ بقره).

در خوردن و آشامیدن اسراف نکنید

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه خیلی از غذاها تراریخته یا تغییر ژن داده شده هستند. حتی نان مصرفی از بذر گندم تغییر ژن داده شده است که با این تغییر در ژن گندم، سمی به آن افزوده شده که این بذر و گندم دیگر آفت نمی‌زند و محصول آن دو برابر می‌شود، اما در مقابل خوردن آن سم است.

این استاد حوزوی افزود: اسراف در خوردن و نوشیدن نیز از دیگر علل بیماری است؛ خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَکُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا: بخورید و بیاشامید و اسراف مکنید»(37/ اعراف).

این مجتهد طب اسلامی بیان کرد: امسال شرکتی که بذر تراریخته گندم را تولید کرده بود، به خاطر اشاعه سرطان در دنیا جریمه کردند و این کارها در تغییر ژن محصولات الهی از ناحیه شیطان بوده و باعث بیماری‌ها و سرطان‌های جدید می‌شود. نباید محصولات خلقت خدا را تغییر داد که این تغییرات باعث شده امروز ۹۰ درصد مردم دنیا بیمار باشند و کمتر کسی هست که بیمار نباشد. آن هم در زمانی که بشر در اوج پیشرفت علمی و پزشکی است، شاهد چنین بیماری‌های جدیدی هستیم؛ امروز کسی با مرگ طبیعی از دنیا نمی‌رود و اکثراً با ابتلا به همین بیماری‌ها فوت می‌شوند.

وی در پایان به لزوم اصلاح گندم، نمک، روغن خوراکی و شکر تأکید کرد و گفت: به طور کلی سعی کنید چیزهای تراریخته شده و هر چیزی را که از غرب برای ما می فرستند نخورید و از خوردن آن پرهیز کنید.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام

captcha