رعایت نکات تجویدی تأثیر بسزایی در فصاحت قرآن دارد
کد خبر: 3828387
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

رعایت نکات تجویدی تأثیر بسزایی در فصاحت قرآن دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک منتخب قرآنی از مشهد گفت: رعایت تجوید، صوت و لحن، ارکان اصلی در زیبا و فصیح خواندن آیات معنوی قرآن کریم است.

رعایت نکات تجویدی تاثیر بسزایی در فصاحت قرآن داردمعصومه صهبائی استاد، شرکت‌کننده رشته ترتیل در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همانطور که در قرآن‌کریم به اهمیت ترتیل اشاره شده بهتر است برای خواندن کلمات نورانی حق از تجوید و صوت زیبا استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت درک و فهم آیات قرآن کریم، افزود: قاری باید با توجه به معانی کلمات و واژه‌ها لحن خواندن خود را تغییر دهد تا در دل مخاطب رخنه کند.

این نخبه قرآنی بیان کرد: مدت 15 سال است که به‌صورت تخصصی قرائت قرآن را پیگیری می‌کنم و در مراکز قرآنی مشغول تدریس هستم.

صهبائی مطرح کرد: یکی از نقاط ضعف مسابقات در مرحله استانی این است که متسابقان معمولاً منتخبان سال‌های گذشته هستند و اینگونه عرصه رقابت سست می‌شود.

وی با اشاره به دلیل اصلی این عامل تصریح کرد: قاریان در شهرستان‌ها بسیار تلاش می‌کنند اما به دلیل نداشتن استاد مناسب قادر نیستند نقاط ضعف تلاوتشان را شناسایی و رفع کنند و این مهم سبب می‌شود هر سال با توجه به پرداخت هزینه جهت ایاب و ذهاب در مسابقات از مرحله استانی خارج نشوند.

این منتخب قرآنی ادامه داد: بهترین راهکار برای رفع این مشکل همکاری نهادهای متولی است تا بتوان با اعزام اساتید مجرب به شهرستان‌ها و برگزاری دوره‌های آموزش صوت و لحن عرصه را برای رقابت افراد بیشتری هموار کرد.

صهبائی تاکنون رتبه ممتاز کشوری در رشته تحقیق چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، اول کشوری رشته‌های ابتحال و تواشیح، تحقیق مسابقات بسیج و دانش‌آموزی را کسب کرده است.

انتهای پیام

captcha