بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران در ایوان شمس
کد خبر: 3828460
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران در ایوان شمس

گروه هنر ــ مراسم بزرگداشت اکبر زنجانپور، بیژن محتشم، حسن زاهدی و سیروس الوند در بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خانه سینما، مراسم بزرگداشت اکبر زنجانپور، بیژن محتشم، حسن زاهدی و سیروس الوند در بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می‌شود؛ این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان ساعت 20 سه شنبه 29 مرداد ماه در ایوان شمس برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان ساعت ۲۰ سه شنبه ۲۹ مرداد ماه در ایوان شمس برگزار خواهد شد.
اکبر زنجانپور
دوم بهمن ۱۳۲۳ (۲۲ ژانویه ۱۹۴۵) در تهران متولد شد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه شروع کرد، سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنر‌های زیبا فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود و در سال ۱۳۸۳ او در نمایش شب هزار و یکم به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرد.
بیژن محتشم
«بیژن محتشم» متولد ۱۳۱۶ مشهد بوده و فارغ التحصیل مدرسه دارالفنون است؛ وی دوره‌های مختلف چهره‌پردازی را در خارج از کشور از سال ۱۹۶۹ میلادی به بعد از جمله زیرنظر «جان چمبرز» برنده اسکار گریم سال ۱۹۶۸ برای فیلم سیاره میمون‌ها گذراند. همچنین وی چهره‌پردازی را در تئاتر از سال ۱۳۳۴ شروع کرد و سرپرستی واحد چهره پردازی تلویزیون و تالار وحدت (رودکی) سال ۱۳۴۵ بود. محتشم همچنین تدریس چهره پردازی را در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران (۱۳۵۲) و حوزه هنری (۱۳۷۱) انجام داده است و همچنان در آموزشگاه‌های چهره پردازی به کار آموزش علاقمندان این رشته مشغول است.
حسن زاهدی
حسن زاهدی در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. او آموزش صدا را با گذراندن یک دوره تخصصی به عنوان تکنسین صدا در دانشکده صدا و سیما آغاز کرد. وی فارغ التحصیل تحصیلات پیشرفته از کالج پلیموث (ply mouth) از کشور انگلستان در رشته صدا و الکترونیک است. او فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان صدابردار واحد دوبلاژ تلویزیون از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد. همچنین او کارمند بازنشسته صدا و سیما به عنوان صدابردار ارشد از سال ۱۳۷۵ است.
سیروس الوند
متولد یازدهم بهمن ۱۳۲۹ در تهران. پس از پایان تحصیلات متوسطه از سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را به عنوان سینمایی نویس و بعد‌ها منتقد فیلم در نشریات سینمایی آن دوران (فیلم – فیلم و هنر – ستاره سینما) و مجله فردوسی ادامه داد. در سال ۱۳۵۰ با نوشتن فیلم نامه ((ساعت فاجعه)) به عنوان فیلم نامه نویس در سینمای حرفه‌ای آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۵۳ با فیلم ((سنجر)) قدم به عرصه کارگردانی گذاشت.
انتهای پیام
captcha