آرامش زندگی را از انس با قرآن دارم
کد خبر: 3828493
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
نوجوان حافظ قرآن:

آرامش زندگی را از انس با قرآن دارم

کانون خبرنگاران نبأ ــ نخبه قرآنی از مشهد مقدس و شرکت‌کننده در رشته حفظ بخش خواهران چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی خراسانی رضوی گفت: الگوی زندگی من بر اساس رهنمودهای قرآنی است؛ آرامش زندگی، منظم بودن و برنامه‌ریزی برای امور زندگی را از قرآن الگو می‌گیرم چراکه قرآن برنامه کامل زندگی است.

رؤیا فضایلی، حافظ کل قرآن کریم از مشهد مقدس، در گفت‌وگو با  کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی خراسانی رضوی، بیان کرد: الگوی زندگی من بر اساس رهنمودهای قرآنی است؛ آرامش زندگی، منظم بودن و برنامه‌ریزی برای امور زندگی را از قرآن الگو می‌گیرم چراکه قرآن برنامه کامل زندگی است.

این نخبه ۲۰ ساله قرآنی که از ۱۴ سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کرده است، با اشاره به تشویق‌های مادر در این راه تصریح کرد: مادرم بهترین مشوق در مسیر قرآن است، همراهی در کلاس‌ها، آماده‌کردن فضای خانه جهت حفظ قرآن توأم با آرامش از جمله همراهی‌های خانواده برای موفقیت من در حافظ قرآن شدن است.

رتبه اول حفظ کل مسابقات کشوری بنیاد شهید در سال 95 که تحصیلات کارشناسی ارشد علوم قرآنی نیز دارد، با اشاره به کیفیت و سطح برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف تصریح کرد: سطح مسابقات با حضور اساتید و داوران برجسته کشوری و کادر فنی و اجرایی مناسب بسیار عالی است و همچنین مکان مسابقات خوب و مناسب است.

فضایلی، که رتبه عالی مسابقات کشوری در رشته 20 جز قرآن کریم را در کارنامه درخشان قرآنی خود دارد؛ به جوانان و هم‌سالان خود برای حافظ قرآن شدن پیشنهاد کرد: روزی یک آیه از قرآن را همراه با معنی آن حفظ کنند تا کم کم با قرآن انس بگیرند و برکت قرآن را در زندگی خود احساس کنند و از آیات کوتاه شروع کنند و به سمت حفظ بیشتر بروند.

این نخبه قرآنی در زمینه آزمون الکترونیکی معارف اظهار کرد: سطح سؤالات استاندارد نیست و توازنی بین سؤالات سخت و آسان وجود ندارد.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی در بخش خواهران روز گذشته، ۲۸ تیرماه با حضور ۱۷۱ نفر در رشته‌های مختلف آغاز به کار کرد.

امروز، ۲۹ تیرماه در بخش خواهران ۳۴ منتخب قرآنی از ساعت ۷:۴۵ الی ۲۰:۳۰ دقیقه در رشته‌های حفظ کل، دعاخوانی و قرائت تحقیق و نیز در روز یکشنبه، ۳۰ تیرماه طی همین بازه زمانی، ۶۹ نفر در رشته‌های ۱۰ و ۵ جزء با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این دوره از مسابقات را ۱۴ داور قضاوت خواهند کرد. ۳۵۲ منتخب قرآنی در دو بخش برادران و خواهران از ۲۶ الی ۳۰ تیرماه در چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کرده‌اند و محل برگزاری آن در حسینیه عبدالله بن‌حسن مشهد است.

اعظم دوست‌حصار

انتهای پیام

captcha