طرح «اوقات فراغت مهدوی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3828502
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
برای نخستین بار؛

طرح «اوقات فراغت مهدوی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح «اوقات فراغت مهدوی» با مشارکت بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در استان و در قالب طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» در شهرکرد برگزار می‌شود.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، از برگزاری طرح اوقات فراغت «مهدوی» برای نخستین بار در استان خبر داد و بیان کرد: طرح اوقات فراغت مهدوی بر اساس تفاه‌م‌نامه بین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد حضرت مهدی موعود‌(عج) در استان و در قالب طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در ادامه افزود: طی این تعامل مقرر شد 10 مربی از مدرسین حوزه مهدویت در 10 مسجد شهر یا روستای منتخب استان در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، سامان، کوهرنگ و لردگان مباحث مهدویت را آموزش دهند.

مظاهری با بیان اینکه این جلسات از 29 تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: این دوره‌ ویژه قشر جوان و نوجوان دختر و پسر در دو گروه سنی 14 تا 20 سال و 20 تا 30 سال و در قالب جلسات و کارگاه‌های تخصصی برپا می‌شود.

وی افزود: از شرکت‌کنندگان در این جلسات مصاحبه‌ای گرفته شد تا افرادی با سطح سواد بالا وارد جلسات شوند و پیش‌بینی می‌شود 10 کلاس و 30 نفر تا پایان دوره آموزش ببینند.

مظاهری ادامه داد: این طرح با هدف تبیین معارف مهدویت، آشنایی با مباحث امام شناسی، ایجاد زمینه‌های ظهور و پاسخ‌گویی به شبهات مهدویت برنامه‌ریزی شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری مساجد را پایگاه‌های دولت جهانی امام زمان‌(عج) معرفی و بیان کرد: با توجه به اینکه مساجد خواستگاه نهضت‌های جهانی و حرکت‌های عظیم در طول تاریخ بودند لذا در حال حاضر نیز باید به عنوان بستری مناسب در راستای ایجاد جامعه مهدوی معرفی شوند.

مظاهری با بیان اینکه نقش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به عنوان کانون‌ها فعال در ایجاد جامعه مهدوی موثر است، تصریح کرد: جامعه هدف در این کانون‌ها قشر جوان و نوجوان هستند و از همه زمینه‌ها با توجه به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزای در مسیر زمینه‌سازی ظهور استفاده می‌کنند همچنین فعالیت‌ها در این کانون‌ها بر اساس نیاز جامعه و جوانان با بروزترین روش‌ها و به صورت مسجد و خانواده‌محور تعریف می‌شود لذا مسجد بهترین مکان برای آمادگی زمینه ظهور و ایفای وظایف منتظران در عصر غیبت است.
انتهای پیام

captcha