مراجعه بیش از 5 هزار و 900 زائر به درمانگاه‌های ایران در مدینه
کد خبر: 3828599
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

مراجعه بیش از 5 هزار و 900 زائر به درمانگاه‌های ایران در مدینه

گروه سلامت ــ در دیدار سرپرست زئران ایرانی حج و اعضای مرکز پزشکی حج و زیارت بر آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات بیشتر به زوار ایرانی تأکید شد.

فوری////مراجعه بیش از 5 هزار و 900 زائر به درمانگاه‌های ایران در مدینهبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌عبدالفتاح نوا، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با ابراز خرسندی و رضایت از خدمات درمانی تیم‌های پزشکی بهداشتی مستقر در مدینه منوره، گفت: در بازدید‌های به عمل آمده از درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر، رضایت زائران ایرانی از ارائه خدمات این نهاد مشهود است.
وی با قدردانی از اهتمام ویژه کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به منظور ارائه خدمات داوطلبانه و عام‌المنفعه، تصریح کرد: فداکاری‌ها و ایثارگری‌های اعضای تیم‌های پزشکی در جهت کمک به زائرین خانه خدا پاداش اخروی دارد و در پیشگاه پروردگار مغفول نخواهد ماند.
محمد تقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار ضمن اعلام مراجعه بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ زائر ایرانی در درمانگاه جمعیت هلال احمر مستقر در مدینه، گفت از این تعداد بیش از هزار و ۳۰۰ نفر به پزشک متخصص و ۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز به پزشکان عمومی مراجعه کرده‌اند.
وی با اشاره به استقرار دو دستگاه آمبولانس ICU به همراه دو تکنسین اورژانس در دو منطقه مشخص شده مدینه منوره، تصریح کرد: این مهم به منظور انتقال بیماران نیازمند به خدمات پاراکلینیک صورت گرفت.
وی با اشاره به تعامل مناسب با بیمارستان‌های سعودی برای پذیرش زائرین ایرانی گفت: مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مدینه منوره با ۵۵ نفر کادر درمانی متشکل از پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های دارویی و اورژانس به ارائه خدمات به زائرین ایرانی می‌پردازند.
حلی‌ساز یادآور شد: درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه و مدینه منوره همواره آماده ارائه خدمت به زائران ایرانی است. زائران ایرانی به خواست خداوند تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در موضوع درمان نداشته‌اند و این مهم تا پایان موسم حج با وجود پرسنل و کادر درمانی مجرب، متعهد و دلسوز حفظ خواهد شد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین در این دیدار به امکانات و تجهیزات پزشکی و دارویی مراکز درمانی هلال احمر در مدینه منوره اشاره کرد و افزود: درمانگاه‌های ما با توجه به نیاز خود همواره داروی مورد نیاز زائران ایرانی را داشته‌اند و امسال با تدابیر اندیشیده شده مشکلات دارویی نداریم.
انتهای پیام
captcha