حجاب، جزء لاینفک فرهنگ مردم ایران است/ لزوم تبیین صحیح الگوهای اسلامی
کد خبر: 3828644
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

حجاب، جزء لاینفک فرهنگ مردم ایران است/ لزوم تبیین صحیح الگوهای اسلامی

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: حجاب جزء لاینفک فرهنگ مردم ایران زمین است که با ورود اسلام در دوره ساسانیان و تأثیرپذیری از فرهنگ و احکام غنی اسلام از شکوه بیشتری برخوردار شد.

حجاب، جزء لاینفک فرهنگ مردم ایران است/ لزوم تبیین صحیح الگوهای اسلامی

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص الزام حجاب و عفاف در جامعه گفت: فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ما برگرفته شده از دین مبین اسلام است و همه موظف هستند قوانین و مبانی احکامی این دین را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه که وظیفه انسانی و شرعی ما این است که از مواضع دینی و الهی دفاع کنیم، به فعالیت‌های شبکه‌های خارجی مبتنی بر اشاعه بی‌حجابی بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: قطعا دشمن از رواج بی‌حجابی قصد دارد ریشه بخشی از اعتقادات دینی مردم را بخشکاند، برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مد و لباس و ارائه طرح‌های زیبا و البته منطبق بر احکام دین می‌تواند از ترویج بی‌حجابی جلوگیری کند.

اکرمی اضافه کرد: این پتانسیل در ایران وجود دارد تا فرهنگ ناب دین اسلام به تمام جهان انتقال داده شود لذا با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم علاوه بر گسترش مبانی دینی، حجاب اسلامی را در جهان نشر دهیم.

وی ادامه داد: حجاب جزء لاینفک فرهنگ مردم ایران زمین است که با ورود اسلام در دوره ساسانیان و تأثیرپذیری حجاب از فرهنگ و احکام غنی اسلام از شکوه بیشتری برخوردار شد، الگوهای دینی باید معرفی شوند تا از ورود فرهنگ و الگوی غرب جلوگیری شود، اگر نتوانیم الگوها و اسلوب‌های دینی و اسلامی را به درستی تبیین کنیم فرهنگ غربی وارد می‌شود.

اکرمی به پیام روشن نمایشگاه‌ها و به رخ کشاندن فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی به دنیای غرب نیز اشاره کرد و افزود: امروز در کشور الگوهای اسلامی بسیار زیبایی که نشان‌دهنده هویت قومیتی قوم و طایفه‌های ایرانی است وجود دارد، هر منطقه لباس بومی زیبایی دارد که می‌تواند نه‌تنها به دیگر نقاط ایران بلکه به سایر ملل جهان معرفی شود.

وی در خصوص حمایت دولت از طراحان و تولیدکنندگان هم اظهار داشت: دولت تلاش می‌کند تسهیل‌کننده باشد، باید به برقراری ارتباط بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده کمک کند، دولت می‌تواند شرایطی فراهم آورد تا مردم مدهای جدید که تلفیقی از هنر و سبک زندگی اسلامی است را مشاهده و از بین آنان انتخاب کنند.

اکرمی بر لزوم برقراری ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان تأکید کرد و افزود: طراحان سلیقه، ذائقه عموم مخاطبان را مورد توجه قرار دهند، تنوع رنگ برای سلائق مختلف مدنظر باشد، برای پیشرفت در حوزه مد و لباس اسلامی باید تولیدکنندگان پوشاک و طراحان به هم متصل باشند.

وی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را فرصتی برای معرفی پوشش بومی مردم در مناطق مختلف ایران عنوان کرد و گفت: در کنار هم قرار گرفتن طراحان و تولیدکنندگان به ایجاد آثار فاخر کمک می‌کند آنان می‌توانند در تعاملی دوستانه دیدگاه‌های خود را به اشتراک گذارده و باعث ارتقای سطح اطلاعاتی باشند.

معاون استاندار مرکزی در پایان گفت: نیاز است طراحان و تولید‌کنندگان قدری خلاقیت به خرج دهند چراکه خلاقیت می‌تواند به رونق بازار کمک کند، طراحان جاذبه ایجاد کرده و سطح خود را در این حوزه افزایش دهند.

انتهای پیام

captcha