برترین‌های روز دوم رقابت‌های قرآنی بانوان در خراسان رضوی
کد خبر: 3828678
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

برترین‌های روز دوم رقابت‌های قرآنی بانوان در خراسان رضوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ با پایان یافتن رقابت بانوان متسابق در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و دعاخوانی در چهل‌و‌دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خراسان رضوی، برگزیدگان این رشته‌ها معرفی شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دومین روز از چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در بخش بانوان شنبه، 29 تیرماه با معرفی نفرات برتر در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و دعاخوانی به پایان رسید.

دومین روز این مسابقات با رقابت 56 بانوی نخبه قرآنی از سراسر خراسان رضوی در سه رشته حفظ کل، قرائت تحقیق و دعاخوانی در محل حسینیه عبدالله بن الحسن(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

در رشته قرائت تحقیق که 22 بانوی نخبه قرآنی شرکت داشتند در نهایت ۳ نفر موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.
زینب ضیاء‌دوست از شهرستان سبزوار، ندافی از گناباد و زهرا مهوشیان از شهر مشهد مقدس حائز رتبه‌های برتر در رشته قرائت تحقیق شدند.

داوران؛ صحرا گرد، رشیدی، یگانگی، افکاری و موسوی‌نیا در بخش صوت و لحن و اسکندری و حسن‌زاده در کسوت استاد فنی این مرحله به قضاوت پرداختند.

مسابقات در رشته حفظ کل قرآن کریم در حالی به پایان رسید که بانوان مشهدی رتبه‌های برتر این رشته را به خود اختصاص دادند.

مسابقات رشته حفظ کل در بخش بانوان با رقابت 20 شرکت‌کننده در ظهر شنبه، 29 تیر ماه به کار خود پایان داد.

رؤیا فضائلی، سیده‌سمانه محروقی و فاطمه علی‌آبادی از مشهد مقدس رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ کل قرآن کریم را به خود اختصاص دادند.

مسابقات رشته حفظ کل نیز با داوری؛ افخمی، نظری، خطیب، اسحاق‌نژاد و سلطانی و حضور موسوی در کسوت استاد فنی به کار خود پایان داد.
همچنین عصر شنبه، 29 تیرماه مسابقات با رقابت بانوان رشته دعاخوانی ادامه پیدا کرد و مرحله استانی مسابقات در رشته دعاخوانی با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

از بین 14 متسابق رشته دعاخوانی، در نهایت بنت‌الهدی شایق از سرخس، سیده‌مرضیه شریفی از مشهد مقدس و عفت یزدی از نیشابور به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رشته را از آن خود کردند.

صحرا گرد در بخش صحت حفظ؛ رشیدی، تجوید؛ یگانگی، وقف و ابتدا؛ افکاری، صوت و موسوی‌نیا در بخش لحن داوری این مسابقات را برعهده داشتند.
همچنین اسکندری و حسن‌زاده به عنوان استاد فنی به راهنمایی و مشاوره متسابقین پرداختند.

معرفی نفرات برتر خراسان‌ رضوی در رشته ترتیل
مسابقات در رشته ترتیل قرآن کریم، با رقابت 23 متسابق از شهرستان‌های مشهد، بردسکن، تربت‌ حیدریه، چناران، خلیل‌آباد، سبزوار، طرقبه، کاشمر، گناباد، تایباد، نیشابور، بجستان، تربت‌جام، قوچان، جوین، خواف به پایان رسید.

معصومه صهبایی، استاد از مشهد مقدس، زکیه برزویی از شهرستان سبزوار و مهری برات‌زاده از شهرستان قوچان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در بخش رشته ترتیل کسب کردند.

در بخش رشته ترتیل نیز؛ موسوی، افکاری، رشیدی، یگانگی از داوران مشهد مقدس و الوندی سرپرست هیئت داوران به همراه اسماعیلی ناظر مسابقات از تهران حضور داشتند.

گفتنی است، مسابقات بانوان با حضور 171 منتخب قرآنی تا 30 تیرماه جاری در محل حسینیه عبدالله بن حسن واقع در خیابان امام رضا(ع) با قضاوت 14 داور برجسته کشوری و بین‌المللی در حال برگزاری است.

امروز، 30 تیرماه نیز با حضور 47 بانوی نخبه قرآنی در رشته‌های حفظ 5 و10 جزء قرآن کریم مسابقات ادامه دارد.

اعظم دوست‌حصار 

انتهای پیام

captcha