تمهیدات ویژه پلیس برای ارتقا امنیت اخلاقی در سواحل گیلان
کد خبر: 3828729
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

تمهیدات ویژه پلیس برای ارتقا امنیت اخلاقی در سواحل گیلان

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از تمهیدات ویژه پلیس برای ارتقا امنیت اخلاقی در سواحل و تفرجگاه‌های استان خبر داد و گفت: باید از ظرفیت حجم ورود گردشگران برای شناساندن اعتقادات، هویت و فرهنگ غنی مردم ولایت‌مدار گیلان به دیگر اقوام و استان‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ مجید رسول‌زاده‌ ‌فرساد، سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان امروز، 30 تیرماه در جلسه‌ای که به منظور بررسی راهکارهای ارتقا سطح مشارکت واحدهای صنفی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس با حضور اعضاء هیئت رزمندگان اسلام و نمایندگان اتاق اصناف گیلان برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر سازمان‌های مردم نهاد در آگاهی بخشی جامعه و کاهش جرائم و تخلفات، بر استفاده از ظرفیت‌های این حوزه تأکید کرد.

وی افزود: امروز تأمین نظم و امنیت بدون همکاری و مشارکت تمامی آحاد جامعه امکان‌پذیر نیست و در این میان جامعه صنفی گیلان به لحاظ تعدد، تنوع و گسترش در سراسر استان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رسول زاده، استان گیلان را به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوان و به تبع آن ورود سالانه میلیون‌ها نفر مسافر و گردشگر، نیازمند به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مؤثر دانست و گفت: باید از ظرفیت حجم ورود گردشگران برای شناساندن اعتقادات، هویت و فرهنگ غنی مردم ولایت‌مدار گیلان به دیگر اقوام و استان‌ها استفاده کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به همکاری‌های مستمر نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح سواحل و تفرجگاه‌ها در ایام تعطیلات تابستان، تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه سنگین و خطیر تأمین نظم، آسایش و امنیت جامعه را برعهده دارد و در راه این رسالت خطیر، مقتدرانه و بدون توجه به جوسازی‌ها به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: در ایام تابستان با توجه به حجم گسترده ورود مسافران و گردشگران به استان سرسبز گیلان، تمهیدات ویژه‌ای برای ارتقا امنیت اخلاقی در سواحل و تفرجگاه‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با همکاری سایر دستگاه‌ها پیش بینی شده و نیروی انتظامی نیز با هنجارشکنان و مخلان نظم و عفت عمومی قاطعانه برخورد می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به طرح ساماندهی سواحل دریا، بیان کرد: طرح ساماندهی سواحل دریا در استان گیلان از 20 خردادماه سال جاری در قالب 29 طرح شامل 27 چادر مردانه و 29 چادر زنانه با شناسایی 116 نقطه شنا ممنوع، 44 تفرجگاه اصلی و 76 تفرجگاه فرعی در سطح شهرستان‌های ساحلی استان گیلان شامل رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رشت، بندرانزلی، رضوانشهر، تالش و آستارا آغاز شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ارائه خدمات مشاوره، نمایش آیین‌های سنتی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای نمایش‌های خیابانی، توزیع نقشه و راهنمای گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری از طریق فضای مجازی، بخشی از برنامه‌های فرماندهی انتظامی گیلان در راستای استقبال از مسافران و گردشگران است که با همکاری سایر دستگاه‌ها در طول ایام تعطیلات تابستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha