مشکلات حقوقی ۳۷ خانوار مددجو همدانی حل‌وفصل شد
کد خبر: 3828907
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
طی ۴ ماهه نخست سال؛

مشکلات حقوقی ۳۷ خانوار مددجو همدانی حل‌وفصل شد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال، مشکلات حقوقی ۳۷ خانوار مددجو حل‌وفصل و ۱۰ پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است.

مشکلات حقوقی 37 خانوار مددجو همدانی حل‌وفصل شدبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حسین روغنکار، رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان بیان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به اعاده حق خود نیستند به همین دلیل کمیته امداد با ارائه مشاوره و پیگیری‌های لازم برای احقاق حق مددجویان قدم برمی‌دارد.
وی با بیان اینکه در سه‌ماهه سال 98، مشکلات حقوقی 37 خانوار مددجو حل‌وفصل و 10 پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است، گفت: 56 وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و کلیه خدمات حقوقی و خانوادگی به مددجویان کمیته امداد استان همدان به‌صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.
روغنکار گفت: تهیه و تنظیم 91 مورد دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و لایحه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام 114 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.
روغنکار بابیان اینکه 12 میز حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد نیز در استان همدان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته شرکت در 26 جلسه دادرسی و پیگیری سه مورد امور ثبتی و ملکی از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همچنین اعتراض و درخواست تجدیدنظر در دعوی برای 13 پرونده و معرفی 18 پرونده به کانون وکلا برای اخذ وکیل معاضدتی را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد.
وی در ادامه گفت: 10 شعبه شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال می‌باشند.
روغنکار همچنین 6 مورد سازش بین اصحاب دعوی و 628 موردقرارداد بررسی و تنظیم‌شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در سال 98 برشمرد و ادامه داد: هفت جلسه کلاس‌های آموزشی برای مددجویان برگزارشده است و راهنمایی و حمایت حقوقی جهت اجرای احکام برای 21 پرونده از دیگر فعالیت‌های این حوزه بوده است.
انتهای پیام

captcha