نیات واقفان متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند
کد خبر: 3828928
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

نیات واقفان متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر تغییر نیت واقفان متناسب با نیاز روز جامعه، گفت: مسئولان و فعالان این عرصه باید تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، 30 تیرماه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه کردستان، اظهار کرد: این دنیا همواره میدان آزمایش و امتحان الهی است و کسی که بتواند به موقع به این آزمایش جواب دهد، پیروز میدان آزمایش الهی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند از زمانی که انسان را آفریده تا زمانی که میمیراند، به حسابش رسیدگی می‌کند، افزود: در این راستا افرادی که در این دنیا مسئولیت‌هایی را می‌پذیرند باید از فرصتی که خداوند در اختیارشان قرار داده بهترین استفاده را ببرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: وقف یکی از کارهای خیری است که صدقه جاریه بوده و بعد از مرگ نتیجه و بازخورد این عمل خیر به فرد برمی‌گردد.

وی با اعلام اینکه خیرانی که می‌خواهند آثار و برکاتشان بعد از مرگ در این دنیا بماند اموال خود را وقف می‌کنند، بیان کرد: وقف می‌تواند در بُعد معنوی، عبادی، فرهنگی، خدماتی و یا مالی باشد.

مسئولیت سنگین اوقاف 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مسئولیت اوقاف مسئولیت بسیار سنگینی است، اعلام کرد: باید سنت حسنه وقف و فرهنگ وقف در جامعه بیشتر ترویج شود چراکه شناخت مردم از این سنت حسنه می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

وی افزود: تعداد زیادی از موقوفات در گذشته به اموری اختصاص یافته که امروز دیگر نیاز جامعه نیست لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوان در بخش‌های دیگر هزینه شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر تغییر نیت واقفان متناسب با نیاز روز جامعه عنوان کرد: مسئولان و فعالان این عرصه باید تمام تلاش خود را برای تغییر نیات مردم بکار گیرند.

فعالیت مسئولان در شأن نظام اسلامی باشد

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما در حکومتی مسئولیت پذیرفته و می پذیریم که اسلامی و برگرفته از رای مردم بوده و در راس آن ولی امر، فقیه و عادل قرار دارد.

وی افزود: مردم ناظر بر عملکرد ما هستند که در این راستا باید فعالیت مسئولان در خور شأن نظام مقدس انقلاب اسلامی باشد و هنگام خروج از مسئولیت مردم به نیکی از آنان یاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تأکید کرد: وقتی فردی مسئولیتی را می پذیرد باید فعالیتش به گونه‌ای باشد که مردم از نوع رفتار و مدیریتش احساس کنند که نماینده‌ای از حکومت اسلامی و از بطن جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امیدواریم در شرایطی که نیاز به وحدت و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان استان است بتوانیم با ایجاد نشاط و امید بر ایجاد همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان بیفزاییم.

مسئولان اخلاق قرآنی داشته باشند

ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج در این مراسم اظهار کرد: هر فرد مسلمانی بخصوص مسئولان باید دارای چهار خصلت ویژه باشند که یکی از آنها صداقت و صادق بودن در انجام مسئولیتی است که برعهده دارند.

وی امانتداری را یکی دیگر ازاین ویژگی‌ها اعلام کرد و افزود: مسئولیت یک امانت بسیار گرانبها در دست مسئولان است لذا باید فرصت را از دست نداده و این ادای امانت را صادقانه و دلسوزانه انجام دهند و همیشه خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانند.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: علاوه بر این خصلت‌ها مسئولان باید اخلاق اسلامی و قرآنی داشته باشند چرا که وقتی یک فرد مسئول دارای اخلاق قرآنی باشد، محبوبیت وی در عمق قلوب مردم ثبت می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در این آیین از خدمات حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی تقدیر و حجت‌الاسلام محمد کاروند، به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه کردستان معرفی شد.
انتهای پیام

captcha