تخریب الگوها از تهدیدات امروز فضای مجازی است
کد خبر: 3828954
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

تخریب الگوها از تهدیدات امروز فضای مجازی است

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردگرایی، تخریب الگوها و چهره‌های کشور و نظام از تهدیدات امروز فضای مجازی است و امروز طوری شده که به راحتی مردم و سرمایه‌ها را تخریب می‌کنند.

اجازه ندهیم زن و مرد ایرانی در فضای مجازی تحقیر شوند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 30 تیرماه در حاشیه نخستین همایش فعالان فضای مجازی شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: مبحث فضای مجازی حقیقتی انکارناپذیر بوده و در آینده نزدیک زندگی بدون وجود اینترنت امکان‌پذیر نیست و اهمیت آن در جامعه امروز تا حدی بوده که مقام‌ معظم رهبری می‌فرماید «اگر رهبر این کشور نبودم در آن صورت رهبری فضای مجازی را به‌عهده می‌گرفتم».

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه مسئولان در زمینه فضای مجازی، افزود: جغرافیای سیاسی در عالم فضای مجازی معنا ندارد و در نقطه نقطه دنیا می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به‌ علت قدرت فضای مجازی، اکنون هر فرد می‌تواند یک خبرگزاری باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرعت اخبار و اطلاعات را افزایش دهد.

خرمدل با بیان نقش فضای مجازی در کاهش هزینه‌ها، تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی هزینه‌ها و زمان را کاهش داده و به لحاظ اقتصادی به مردم کمک کرده است طوری که یک فرد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام داده و آن را نیز دریافت کند.

وی عنوان کرد: تهدیدات فضای مجازی متناسب با فرهنگ و هویت هر کشوری متفاوت است، حجاب برای کشور ما به‌عنوان یک ارزش محسوب می‌شود اما در غرب مسئله حجاب معنایی ندارد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: یکی دیگر از تهدیدات فضای مجازی تغییر در شیوه زندگی و نیز هویت فرهنگی ماست، در حال حاضر پوشش‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یکسان شده و میان دهدشتی و یاسوجی هیچ‌گونه تفاوتی نیست.

خرمدل اظهار کرد: بزرگداشت کوروش در کشور ما طوری شده که جوان شیعه و انقلابی ما، مقبره این فرد را طواف می‌کند و دسته دسته جمعیت برای بزرگداشت این روز به مقبره قدیمی کوروش می‌روند، این نشان‌دهنده آن است که اینترنت و فضای مجازی بر فرهنگ مردم ما تأثیرات خود را گذاشته است.

وی با اشاره به فردگرایی و تخریب الگوهای شخصیتی نظام و کشور گفت: فردگرایی، تخریب الگوها و چهره‌های کشور و نظام از تهدیدات امروز فضای مجازی است و امروز طوری شده که به راحتی مردم و سرمایه‌ها را تخریب می‌کنند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: طلاق سفید و فرار دختران و زنان حاصل همین فضای مجازی است چنانکه در کشورهای خارجی به ازای هر یک‌ هزار نفر یک پرونده در دادگستری وجود دارد اما در استان ما به ازای هر 4 نفر یک پرونده است و این نشان از تغییر فرهنگ ما است.

خرمدل بیان کرد: باید باور کنیم که امروز جهان غرب در حال فروپاشی است و آمریکا در مقابل ما به تزلزل افتاده و این نشان از عظمت و شکوه ماست، ما باید به این خودباوری برسیم که ایران توانسته یک ابرقدرت را تحقیر کند و اینها باید برای مردم گفته شود.

وی یادآور شد: امروز حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از ناموس و شرف خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم زن و مرد ایرانی در فضای مجازی تحقیر شوند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز دشمن از فرصتی که در اختیار دارد می‌خواهد به باور، فرهنگ، دین و شرف ما ضربه بزند، در هر حوزه‌ای که به خدا توکل کردیم پیروز شدیم و قطعأ روزی در این فضا پیروز می‌شویم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از اپلیکیشن «بلاد شاپور» که حاصل تلاش مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه بوده، رونمایی و از یکی از فعالان فضای مجازی شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha