آغاز تخریب روستای «صور باهر» در حومه قدس
کد خبر: 3828988
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

آغاز تخریب روستای «صور باهر» در حومه قدس

گروه بین‌الملل ـ نیروهای اسرائیلی تخریب منازل فلسطینیان در روستای «صور باهر» در حومه بیت‌المقدس را آغاز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ بولدوزرهای رژیم صهیونیستی امروز، دوشنبه،‌ با حمایت صدها سرباز و نیروی پلیس برای تخریب روستای فلسطینی‌نشین «صور باهر»  در حومه بیت المقدس شرقی هجوم برده‌اند.
 
این روستا در جریان جنگ سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.

فلسطینی‌ها بیم آن دارند که تخریب ساختمان‌های نزدیک موانع مرزی اطراف این روستا زمینه را برای چنین اقداماتی در دیگر شهرهای واقع در مسیر این موانع حائل فراهم کند که صدها کیلومتر در اطراف و داخل کرانه باختری اشغالی را شامل می‌شود.

این تخریب تازه‌ترین دور از نزاع طولانی بر سر آینده بیت‌المقدس است. دادگاه عالی اسرائیل در ماه ژوئن حکم داد که این ساختمان‌ها قانون ممنوعیت ساخت و ساز را نقض کرده اند. مهلت تخلیه این منازل روز جمعه به پایان رسید.

نیروهای اسرائیلی اوایل بامداد امروز موانع سیمی اطراف این روستا را بریدند که این امر امکان دسترسی آسان آنها به ساختمان‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین بامداد امروز نورافکن‌های رژیم صهیونیستی بر روی یک ساختمان چند طبقه نیمه کاره نور انداخته بودند و همزمان چند نفربر تعدادی از  نیروهای پلیس و سربازان این رژیم را در این محل پیاده کردند.

«حماده حماده» یکی از رهبران فلسطینی در این منطقه گفت: از ساعت 2 بامداد نیروهای اسرائیلی مشغول تخلیه مردم از خانه‌هایشان هستند و در ساختمان‌هایی که قصد تخریب آن را دارند مواد منفجره کار گذاشته‌اند.

هفته گذشته «جیمی مک‌گلدریک» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل و دیگر مقامات سازمان ملل از مقامات اسرائیلی خواستند تا برنامه تخریب این روستا را اجرا نکنند.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای ادامه این سیاست‌های رژیم صهیونیستی را لطمه به مشروعیت راه‌حل دو دولت و چشم‌انداز صلح پایدار اعلام کرد.
 
روستای صور باهر در مرز بیت‌المقدس و کرانه باختری واقع است.

انتهای پیام
captcha