تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
کد خبر: 3829066
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
با هدف توسعه خدمات کتابخانه‌ای انجام شد؛

تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

گروه ادب ــ معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد از تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان با هدف همفکری و هم‌افزایی در راستای بهبود و توسعه خدمات کتابخانه‌ای برای جامعه نابینایان کشور خبر داد.

تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی از تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان با هدف همفکری و هم‌افزایی در راستای بهبود و توسعه خدمات کتابخانه‌ای برای جامعه نابینایان کشور خبر داد و گفت: بهره‌گیری گروه‌های خاص جامعه، از جمله اقشار نابینا و کم‌بینا از خدمات کتابخانه‌های عمومی، همواره یکی از دغدغه‌ها و مسائل اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است. بر این اساس بخش نابینایان در قریب به ۶۰ کتابخانه عمومی راه‌اندازی شد و اقدامات لازم به منظور تهیه تجهیزات، منابع، انتخاب نیروی انسانی متخصص و توانمند برای خدمات‌رسانی به روشندلان و به‌روزرسانی دستورالعمل اداره بخش نابینایان بر اساس استاندارد‌های جدید انجام شد.

وی درباره روند رأی‌گیری و انتخاب اعضای کارگروه تخصصی نابینایان کشور، اظهار کرد: در راستای تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان، در مرحله نخست با تمامی همکاران بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور هم‌اندیشی، همفکری و کسب نظرات این عزیزان تماس گرفته شد، تا افراد متقاضی عضویت در این کارگروه، مشخص شوند. در مرحله بعد، بر اساس مؤلفه‌هایی همچون سابقه فعالیت، نوع و کیفیت عملکرد، میزان توانایی و توانمندی‌ها، تخصص و ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای، از بین این همکاران، ۱۴ نفر انتخاب شدند.

رمضانی ادامه داد: در مرحله بعد، اسامی افراد برگزیده برای تمامی همکاران کتابدار بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی ارسال شد و در روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ خردادماه، رأی‌گیری به منظور انتخاب نفرات کارگروه به انجام رسید.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی بیان کرد: بر اساس نتایج رأی‌گیری رسول رضایی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه، ولی عصر(عج) اصفهان؛ روح‌الله ساعی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز و کارشناس حوزه نابینایان؛ پریسا محمدی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه ثامن‌الائمه آبادان استان خوزستان، همایون شاهمرادی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر شمیرانات استان تهران و امید فلاحتی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه رئیسی شیراز استان فارس حائز بیشترین آرا شده و به عضویت در کارگروه تخصصی نابینایان درآمدند.

انتهای پیام

captcha