متسابقان از آیین‌نامه مسابقات قرآن آگاهی ندارند
کد خبر: 3829077
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

متسابقان از آیین‌نامه مسابقات قرآن آگاهی ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس هیئت داوران چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس با اشاره به نقاط ضعفی كه در این مسابقات وجود دارد، گفت: مسائل و مشكلاتی كه رخ می‌دهد به عدم آگاهی متسابقان از آیین‌نامه مسابقات بر‌می‌گردد و اینكه از شیوه داوری هیچ آگاهی ندارند.

وحیده گنبدی، رئیس هیئت داوران و داور بخش صوت چهل‌‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری این مسابقات طی روزهای گذشته گفت: یكی از مسائلی كه در مسابقات امسال با آن مواجه شدیم ریزش بسیار زیاد متسابقان بود به عنوان مثال در رشته حفظ حدود 30 نفر شركت ‌كردند كه البته با توجه به تجربیاتی كه داریم می‌توان علت آن را عدم آمادگی دانست زیرا متسابقان رشته حفظ باید حفظیات خود را ابتدا تثبیت كنند.

وی ادامه داد: چیزی كه در رشته‌های دیگر غالباً مشهود است این است كه افراد رقیب‌ها را می‌بینند و منصرف می‌شوند یا اینكه از قبل پیگیری می‌كنند كه چه كسانی در مسابقات حضور می‌یابند یا اینكه داوران چه كسانی هستند و اگر در یك سال از یك داور نمره‌ای كسب نكرده‌اند، می‌گویند كه این داور امسال هم به من نمره نمی‌دهد.

قرار نیست همه رتبه اول كسب كنند
گنبدی با بیان اینكه این مسائل به عدم آگاهی از آیین‌نامه مسابقات برمی‌گردد و متسابقان از شیوه داوری هیچ آگاهی ندارند و در طول سال هم به دنبال ارتقای خود نمی‌روند، گفت: البته افرادی هم بودند كه در سال‌های قبل رتبه پنجم كسب كرده اما با آموزش و تلاشی كه طی یك سال انجام داده توانسته رتبه اول را كسب كند و یا اینكه فردی بوده كه هیچگاه هیچ رتبه‌ای كسب نمی‌كرد اما امسال به رتبه پنجم دست یافته است و این نشان می‌دهد كه یك سال تلاش كرده است و بنا نیست كه همه رتبه یك را به دست آورند.

رئیس هیئت داوران چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس ابراز امیدواری كرد كه در سال‌های آینده سالن برگزاری مسابقات پر از متسابقان و اقشار مختلف مردم باشد تا مردم بتوانند تلاوت‌های قرآنی را گوش دهند حتی برای رشته دعاخوانی این محافل می‌تواند محافل معنوی زیبایی باشد.

هنوز هدف برگزاری مسابقات را نمی‌دانیم
وی گفت: یكی از مشكلاتی كه وجود دارد این است كه هنوز هدف از برگزاری مسابقات را نمی‌دانیم و برخی‌ها فقط می‌خواهند در این مسابقات شركت كنند تا به مقام دست یابند كه جای تأسف دارد و باید این مسئله ریشه‌یابی شود.

گنبدی افزود: همچنین یكی از نقاط ضعف مسابقات این است كه سالن برگزاری مسابقات خالی است و این مسئله هم یك عیب و هم درد است برای جامعه قرآنی كه اینقدر سرد شده‌اند.
انتهای پیام

captcha