لزوم برقراری پیوند جذاب میان پوشش ایرانی و اسلامی
کد خبر: 3829173
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

لزوم برقراری پیوند جذاب میان پوشش ایرانی و اسلامی

گروه فرهنگی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: امید است با طرح مدهای جذاب، زیبا و مردم‌پسند ابداعی در حوزه مد و لباس از سوی طراحان را شاهد باشیم چراکه باید در طراحی مد و لباس پیوندی جذاب بین پوشش ایرانی و اسلامی ایجاد شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صبح امروز دوشنبه ۳۱ تیر در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره استانی و نود و ‌نهمین کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی استان مرکزی که در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد، گفت: باید در طراحی مد و لباس پیوندی بین پوشش ایرانی و اسلامی ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: امید است با طرح مدهای جذاب، زیبا و مردم‌پسند ابداعی نو در حوزه مد و لباس از سوی طراحان را شاهد باشیم که این مهم‌ می‌تواند صدقه جاریه باشد.

وی با بیان اینکه تعالی متوازن همه نوع لباس‌ها و پوشش‌ها اعم از اجتماع و مجلسی هدف غایی جشنواره مد و لباس است، ادامه داد: جشنواره امسال با رشد ۵۰ درصدی در همه حوزه‌ها شامل شمارگان، مکان، ارسال طرح‌ها و حضور عموم یک ‌گام به جلو بود که این مهم باید هر سال ادامه یابد.

این مقام‌ مسئول اظهار کرد: ۲۰۶ اثر به دبیر‌خانه این جشنواره ارسال شد که ۱۵۰ اثر از سوی هیئت داوران برای نمایش عموم انتخاب شدند و امروز از ۳۰ اثر برتر تقدیر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: در برخی مناطق رنگ و طرح لباس مدارس یک غصه‌ای است که دانش‌آموزان مجبورند ۹ ماه سال تحصیلی آن را تحمل کنند در این راستا می‌طلبد اداره کل آموزش و‌ پرورش با هماهنگی‌های ویژه با دعوت از طراحان، نسبت به طرح لباس مدارس دقت بیشتری به عمل آورد.

انتهای پیام

captcha