آمادگی مؤسسه قرآنی بصره برای همکاری با ایکنا/ برپایی 48 ایستگاه قرآنی اربعین
کد خبر: 3829217
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

آمادگی مؤسسه قرآنی بصره برای همکاری با ایکنا/ برپایی 48 ایستگاه قرآنی اربعین

گروه بین‌الملل ـ مدیر مؤسسه علوم قرآنی بصره با اعلام آمادگی برای همکاری خبری با ایکنا ابراز امیدواری کرد که این مؤسسه حلقه اتصال میان مؤسسات قرآنی بصره و ایکنا باشد.

به گزارش ایکنا؛ هیئتی از فعالان قرآنی استان «بصره» عراق، 30 تیرماه از خبرگزاری ایکنا بازدید کرد و در جریان روند تولید و انتشار اخبار در این رسانه قرار گرفت.

«سیدحکیم الشرع»، مدیر مؤسسه علوم قرآنی بصره و «شیخ عدنان الصالحی»، داور بین‌المللی قرآن و مدیر مرکز قرآنی «دارالقراء» بصره، که در این بازدید حضور داشتند، در گفت‌و‌گو با ایکنا برای تعامل خبری با این رسانه قرآنی اعلام آمادگی کردند.

مدیر مؤسسه علوم قرآنی بصره ضمن ابراز خرسندی از حضور در خبرگزاری ایکنا، گفت: در استان بصره عراق فعالیت‌های متنوع و متعددی در زمینه قرآن کریم صورت می‌گیرد.

سیدحکیم الشرع با اشاره به اینکه مؤسسه علوم قرآنی بصره مورد تأیید دولت محلی، دولت فدرال و اتحادیه قرآنیان استان بصره است، ابزار امیدواری کرد که این مؤسسه حلقه اتصال میان مؤسسات قرآنی بصره و ایکنا باشد.

برپایی هفته فرهنگ رضوی

وی افزود: مؤسسه علوم قرآنی بصره به مناسبت ولادت امام رضا(ع) و با همکاری آستان قدس رضوی، هفته فرهنگی رضوی برگزار کرد و در همین راستا، جشنواره‌های رضوی در سراسر استان بصره از شمال تا جنوب این استان برگزار شد.

آمادگی مؤسسه قرآنی بصره برای همکاری با ایکنا/ برپایی 48 ایستگاه قرآنی اربعیناز چپ: «سید حکیم الشرع»، مدیر مؤسسه علوم قرآنی بصره

سیدحکیم الشرع درباره فعالیت‌های این مؤسسه در پیاده‌روی اربعین گفت: این مؤسسه در پیاده‌روی اربعین حسینی در سال گذشته، 16 پایگاه فقهی ـ اعتقادی و 48 ایستگاه قرآنی برپا کرد که این ایستگاه‌های قرآنی از مرز شلمچه آغاز و تا شهر «الدیر» بصره برپا شد و دارالقرآن آستان علوی و تمامی مؤسسات قرآنی استان بصره نیز در برپایی این ایستگاه‌ها همکاری می‌کنند.

همکاری‌ها را تقویت کنیم

مدیر مؤسسه علوم قرآنی بصره در ادامه پیشنهاد تقویت ارتباط رسانه‌ای میان مؤسسات قرآنی بصره به ‌ویژه مؤسسه علوم قرآنی این استان با خبرگزاری ایکنا را مطرح و تأکید کرد: از ایکنا می‌خواهیم که دوره‌های فشرده آموزش خبرنگاری برگزار و در صورت امکان اساتید و مربیان این حوزه را برای آموزش پوشش اخبار و رویدادهای قرآنی به استان بصره اعزام کند.

سیدحکیم الشرع تصریح کرد: مؤسسات قرآنی استان بصره همچنین آمادگی دارند که اخبار برنامه‌ها و مؤسسات خود را از طریق سازوکاری که ایکنا تعریف می‌کند برای این رسانه خبری ارسال کنند.

همچنین این فعال قرآنی عراق از پیشنهاد ایکنا مبنی بر تدوین و امضای یک تفاهم‌نامه همکاری میان خبرگزاری ایکنا و مؤسسه علوم قرآنی بصره استقبال کرد.

دوره مجازی تربیت خبرنگار قرآنی برگزار کنید

شیخ عدنان الصالحی، از فعالان قرآنی استان بصره عراق و مدیر مرکز قرآنی «دارالقراء» این استان، نیز اظهار کرد: بر خود واجب می‌دانم که از خبرگزاری ایکنا به خاطر پوشش فعالیت‌های قرآنی در عراق، بصره و جهان اسلام تشکر می‌کنم و در حقیقت، ایکنا به‌ عنوان یک رسانه قرآنی در کشور عراق شناخته شده است.

آمادگی مؤسسه قرآنی بصره برای همکاری با ایکنا/ برپایی 48 ایستگاه قرآنی اربعینشیخ عدنان الصالحی، مدیر مرکز قرآنی «دارالقراء» بصره هنگام بازدید از ایکنا

وی افزود: حضور این هیئت قرآنی در جمهوری اسلامی ایران فقط به خاطر مسائل فنی نیست، بلکه این حضور در راستای خدمت به قرآن و یاری دین مبین اسلام صورت گرفته است.

شیخ عدنان الصالحی در پایان از برپایی دوره‌های آموزشی فشرده فعالیت‌های رسانه‌ای در محل خبرگزاری ایکنا استقبال کرد و گفت: دوره‌های آموزشی مجازی نیز می‌تواند برای تکمیل این دوره‌ها برگزار شود.

انتهای پیام

captcha