توزیع كتاب‌های یك صفحه‌ای در مترو شیراز
کد خبر: 3829223
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

توزیع كتاب‌های یك صفحه‌ای در مترو شیراز

گروه فرهنگی ـ مراسم رونمایی و توزیع كتاب‌های «یك صفحه‌ای» در ایستگاه‌های مترو شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم رونمایی و توزیع كتاب‌های «یك صفحه‌ای» در مترو شیراز امروز، 31 تیرماه با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.
حسن مرادی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در این مراسم با تأکید بر اینکه راهکار بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، سخت‌افزاری نیست، گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی با انجام کارهای فرهنگی آن هم به شکل عمیق و تخصصی قابل برطرف شدن است .
وی برای همکاری‌های فرهنگی و هنری اعلام آمادگی کرد و گفت: سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نخستین سازمانی بود که از دیدگاه «کتاب یک صفحه‌ای» استقبال کرد و امیدواریم که این طرح در سومین سال فعالیت بتواند روز به روز از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد.
مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز از پیگیری مراحل انتشار 48 مهارت زندگی در قالب داستان کوتاه خبر داد و اعلام کرد که این 48 مهارت از امروز در قالب «کتاب یک صفحه‌ای» در ایستگاه های مترو، اتوبوس‌ها، بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهری در اختیار شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه کمبود مطالعه از چالش‌های جدی جامعه امروزی است، گفت: علاج مشکلات فرهنگی، آنی و فوری نیست بلکه این کار باید با برنامه‌ریزی و طولانی مدت انجام شود.
مدیرکل بهزیستی استان فارس بر لزوم فراگیری آموزش در جامعه تأکید کرد و گفت: آموزش باید با ظرافت و لطافت انجام گیرد تا اثرگذار باشد.
مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم، لازمه انجام کار فرهنگی را تلاش و سخت‌کوشی دانست و اضافه کرد که این سخت‌کوشی زمانی به نتیجه می‌رسد که تعامل بین‌بخشی اتفاق بیفتد.
وی همچنین یادآور شد: تلاش داریم امسال با محوریت «شهروند» برای معرفی شیراز به عنوان «پایتختی کتاب ایران» تلاش کنیم.
سید مهدی میرعظیمی طراح، ایده‌پرداز و نویسنده «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» نیز به معرفی آثار جدید و طرح های نو که در ادامه این طرح اجرا می‌شود پرداخت.
یادآور می‌شود، کتاب‌های یک صفحه‌ای جدید با عنوان کتاب‌هایی برای به زیستن و با هدف آموزش 48 مهارت بهتر زیستن، رونمایی و در ایستگاه‌های مترو شیراز توزیع شد.
انتهای پیام

captcha