سه هزار دانش‌آموز ایلامی در گفتمان‌های دینی مشارکت کردند
کد خبر: 3829262
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
حجت‌الاسلام رستمی:

سه هزار دانش‌آموز ایلامی در گفتمان‌های دینی مشارکت کردند

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: سه هزار نفر از دانش آموزان ایلامی سال تحصیلی گذشته زیر پوشش گفتمان‌های دینی قرار گرفتند.

سه هزار دانش‌آموز ایلامی در گفتمان‌های دینی مشارکت کردند
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین حشمت‌اله رستمی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام امروز سی و یکم تیر ماه اظهار کرد: این دانش آموزان دختر و پسر در مجموع در ۷۰ گفتمان دینی که به همت این سازمان در مدارس برگزار شد، شرکت کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر این یک هزار نفر از والدین دانش آموزان نیز در این گفتمان ها شرکت و در مسایل مختلف مطرح شده در این محافل مشارکت داشتند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با ذکر اینکه سال تحصیلی گذشته در مجموع برگزاری ۴۰۰ گفتمان دینی در مدارس استان پیش‌بینی شده بود افزود: به علت کمبود اعتبار امکان برگزاری کامل این گفتمان ها در مدارس وجود نداشت.
رستمی ادامه داد: با توجه به حجم زیاد شبهات، مسایل فرهنگی و آسیب های اجتماعی و شرایط روحی و فکری نسل نوجوان و جوان برگزاری گفتمان های دینی در مدارس ضروری است.
وی اظهار کرذ: گفتمان های دینی فضایی را فراهم می کند که هم مطالب فکری از سوی دانش آموزان مطرح و هم شبهات و سئوالات آنها پاسخ داده شود و این مساله کمک می کند ذهن دانش آموز خلاق و پرسشگر شده و از طرفی شبهات در اذهان آنها بدون پاسخ نماند.
به گفته وی، در برگزاری گفتمان ها بعد از برگزاری چهار جلسه گفتمان با دانش آموزان یک جلسه گفتمان دینی نیز با والدین برگزار و خلاصه سئوال، شبهه و نیازهای دانش آموزان با والدین در میان گذاشته شده که این فضا فرصت خوبی برای والدین است که بر اساس نیاز سنجی انجام شده نوع تعامل خود را با فرزندان جهت دهی کنند.
رستمی با بیان اینکه گفتمان های دینی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه برگزار می شود، افزود: عمده سئوالاتی که دانش آموزان در این محافل مطرح می کنند به ترتیب مسایل اعتقادی، اجتماعی و خانوادگی است.
وی با ذکر اینکه استقبال دانش آموزان از گفتمان‌های دینی مدارس مطلوب است افزود: اساتیدی که در گفتمان‌های دینی آموزش می دهند از طریق مجمع اساتید گفتمان اعم از دانشگاهی و حوزوی انتخاب می شوند.
انتهای پیام
captcha