اهدای جهیزیه به ۳۹ نوعروس کردستانی
کد خبر: 3829292
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

اهدای جهیزیه به ۳۹ نوعروس کردستانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از اهدای یک‌ هزار جهیزیه در سطح کشور به زوج‌های جوان خبر داد و گفت: سهم کردستان از این تعداد ۳۹ جهیزیه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان دیروز، 31 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان، اظهار کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد فرمان اجرایی امام راحل و بنیاد برکت طرح احسان مسجد در کشور و استان کردستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس اجرای این طرح با همکاری روحانیون و ماموستاهای مساجد استان زوج‌های بی‌بضاعت که توانایی خرید جهیزیه ندارند شناسایی می‌شوند، افزود: این اقدام به منظور ترویج ازدواج آسان انجام می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: با همکاری روحانیون مستقر و ماموستاها 39 زوج بی‌بضاعت در استان شناسایی شدند که یکم مردادماه در مراسمی با حضور مسئولان استانی جهیزیه آنها اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: اهدای جهیزیه به ۳۹ نوعروس کردستانی، فردا، سه‌شنبه با همکاری بنیاد برکت در سالن همایش مجتمع فرهنگی نور سنندج انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در مجموع یک‌هزار جهیزیه در سراسر کشور اهدا می‌شود، اعلام کرد: از این میزان سهم کردستان ۳۹ جهیزیه بوده که ارزش این تعداد جهیزیه ۵۰۷ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: جهیزیه‌ای که به هر زوج اهدا می‌شود به ارزش ۱۳ میلیون تومان است که شامل یخچال، لباسشویی، فرش و ظروف آشپزخانه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: طرح احسان مسجد علاوه بر شناسایی زوجین بی‌بضاعت و اهدای جهیزیه به آنها به منظور تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اجرا شده است.

وی الگوسازی و فرهنگ‌سازی برای ترویج ازدواج آسان را از اهداف اجرای طرح احسان مسجد خواند و یادآور شد: به منظور گسترش ازدواج به عنوان سنت پیامبر اکرم(ص) باید فرهنگسازی لازم در خصوص ازدواج اسان میان خانواده‌های ایرانی گسترش یابد.
انتهای پیام

captcha