تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب
کد خبر: 3829308
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب

گروه مسابقات ــ در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی علاوه بر تصویب دائمی شدن دبیرخانه این مسابقات،‌ مدیر کمیته علمی و محتوایی و همچنین رئیس ستاد برگزاری این مسابقات نیز معرفی شدند.

تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب / آغاز مراحل مقدماتی از آبان‌ماه

به گزارش ایکنا؛‌ دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی روز گذشته، 31 تیرماه، با حضور حجج‌اسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رئیس شورای برنامه‌ریزی مسابقات بین‌المللی طلاب، فاکرمیبدی، عضو حقیقی شورای راهبری و هماهنگی امور قرآنی حوزویان و نایب‌رییس شورای برنامه‌ریزی و حسین اسدی، دبیر شورای راهبری و هماهنگی امور قرآنی حوزویان برگزار شد.

همچنین حمید ملکی، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، کریمی قدوسی، معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة، مهدی صفی‌یاری، سرپرست معاونت فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در مدارس علمیه اهل سنت کشور، علی مقنی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن ایران، سیدحسن حسینی، مدیر قرآن و حدیث مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و بهجت پور، نماینده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سازمان مرکزی جامعة‌المصطفی(ص) حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای برنامه‌ریزی مسابقات بین‌المللی طلاب در سخنانی به بیان اهمیت و جایگاه این مسابقات در روند حرکت قرآنی در حوزه‌های علمیه پرداخت و رشد شاخص‌های فنی و محتوایی را در این دوره قابل توجه ارزیابی کرد.

محمدی همچنین با تجلیل از حضور و سخنرانی حضرت آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم اختتامیه دوره گذشته و تشویق سایر مراجع معظم تقلید و عنایت مقام معظم رهبری، از اهتمام آیت‌الله اعرافی و حمایت‌های نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاران ایشان در مرکز امور قرآنی و اداره کل اوقاف استان قم و برگزارکنندگان این مسابقات در دوره اخیر قدردانی کرد.

در ادامه این نشست حسین اسدی گزارشی از برگزاری این دوره را در قالب مستند تصویری، جداول آماری و نکات تحلیلی ارائه داد.

تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب / آغاز مراحل مقدماتی از آبان‌ماه
در بخش دیگری از این نشست طرح پیشنهاد دائمی شدن دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی برای برگزاری چهارمین دوره این مسابقات مطرح شد و نهایتاً پس از بحث‌های کارشناسی به تصویب رسید.

به گزارش ایکنا در این نشست، همچنین مقرر شد به منظور گسترش حضور موثر حوزویان در بهره‌برداری از فرصت مسابقات و معرفی چهره‌های برتر و قوی‌تر برای رقابت در مرحله بین‌المللی، مراکز حوزوی دارای مسابقات داخلی و ملی، ضمن توسعه مستمر آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی در مدارس تحت پوشش، نسبت به تقویت سطح محتوایی و فنی مسابقات و تقویت رشته‌های مفهومی از جمله حفظ موضوعی و تفسیر موضوعی اقدام کنند. همچنین مقرر شد پایان‌نامه‌های شاخص قرآنی در بخش جنبی مسابقات مورد تکریم و حمایت قرار گیرد.

از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب کلیات رشته «مطالعات تفسیری» برای دوره چهارم مسابقات بود که مقرر شد کمیته علمی - محتوایی، منبع و طرح اجرایی این رشته را تا پایان شهریورماه به دبیرخانه ارائه دهد.

در بخش دیگری از این جلسه تفسیر سوره مبارکه مائده از سه تفسیر «المیزان»، «الامثل» و «التحریر و التنویر» به عنوان منابع بخش تفسیر (به صورت اختیاری) برای شرکت‌کنندگان رشته قرائت به روش تحقیق و قرائت به روش ترتیل و حفظ کل قرآن کریم، تعیین شد.

همچنین با رای اعضای این شورا حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، مدیر مرکز تخصصی تفسیر و معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه به عنوان رئیس جدید کمیته علمی و محتوایی مسابقات تعیین و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فاکرمیبدی در دوره قبل قدردانی شد.

در ادامه حسین اسدی به عنوان رئیس ستاد برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی انتخاب شد.

یادآور می‌شود، مراحل مقدماتی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی از آبان ماه سال جاری آغاز و مرحله پایانی آن، همزمان با سایر مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، در فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha