تامین بودجه خرید مدارس متعلق به بنیاد شهید توسط استانداری
کد خبر: 3829312
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

تامین بودجه خرید مدارس متعلق به بنیاد شهید توسط استانداری

مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران گفت: راه حل نهایی حل مشکل مدارس متعلق به بنیاد شهید خرید این املاک است و استانداری در تامین بودجه آن همکاری می کند.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: نیمه اول تیرماه بود که با رسیدن خبر پلمب دو مدرسه که ملک آن متعلق به بنیاد شهید بود و به دنبال اختلافات بخش حقوقی این بنیاد با آموزش و پرورش، این اتفاق رخ داده بود، خبرهایی نگران کننده از وضعیت بلاتکلیف مدارسی که ملک آنها متعلق به بنیاد شهید است و در اختیار آموزش و پرورش است، به گوش می رسید و از سوی دیگر آموزش و پرورش شهر تهران نیز از این موضوع خبر می داد که با ادامه این مشکلات ممکن است از تعداد مدارس شاهد کم شود و تعدادی از آنها تبدیل به مدارس دولتی شود.

هر چند خیلی زود مسئولان این دو نهاد پای گفتگو با یکدیگر نشستند تا مشکل را حل کنند که این میان آسیبی به دانش آموزان وارد نشود. مسعود ثقفی مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت دو مدرسه پلمب شده و باقی مدارسی که در مالکیت بنیاد شهید است و راهکار نهایی درباره توافق بر سر خرید یا اجاره این املاک گفت: خوشبختانه تعاملات و گفتگوها به نتیجه رسیده و مشکل این دو مدرسه نیز مرتفع شده است.

وی ادامه داد: یکی از راه های مطرح شده در این توافق بحث تهاتر است اما یکی دیگر از راهکارها خرید این املاک توسط آموزش و پرورش است. هر چند هنوز سر قیمت به توافق نرسیده ایم چون قیمتی که مدنظر بخش حقوقی این بنیاد است با قیمت ما تفاوت دارد اما در هر حال قرار است برای تامین بودجه خرید املاک استانداری کمک کند.

ثقفی بیان کرد: در بحث تهاتر باید بتوانیم املاکی که بلااستفاده است را بدهیم تا مدارس را بگیریم. البته سومین راه حل نیز اجاره املاک است. فعلاً توافقی که شده این است که تا سال آتی این املاک را اجاره کنیم و اجاره آنها پرداخت شود تا سال بعد تصمیم قطعی درباره این مدارس گرفته شود.

به گفته وی در شهر تهران ۱۲ مدرسه در مالکیت بنیاد شهید قرار دارد که باید درباره آن تصمیم گیری شود.

انتهای پیام
captcha