پارلمان مشورتی زنان؛ نقطه عطف تحقق عدالت جنسیتی
کد خبر: 3829372
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

پارلمان مشورتی زنان؛ نقطه عطف تحقق عدالت جنسیتی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان، گفت: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام‌مند و توسعه‌یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی است.

پارلمان مشورتی زنان؛ نقطه عطف تحقق عدالت جنسیتی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱ مرداد ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی به‌عنوان سومین استان در کشور بوده که طی ۳ ماه اخیر در ۱۷ شهرستان موفق به تشکیل پارلمان مشورتی زنان شده است.

وی ادامه داد: ابداع‌کننده این پارلمان‌ها خراسان رضوی بود و از طریق معاونت زنان این استان به تمامی استان‌ها تعمیم یافت و پس از آن در خراسان شمالی تشکیل شد و آذربایجان غربی نیز سومین استان تشکیل‌دهنده پارلمان‌های مشورتی زنان بوده است.

علیلو با اشاره به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان خاطرنشان کرد: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام‌مند و توسعه‌یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان براساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه چون در سال انتخابات قرار داریم، این پارلمان می‌تواند مشوق زنان باشد، تصریح کرد: این پارلمان‌ها به‌صورت مجمع عمومی شکل گرفته و اساسنامه توسط خراسان شمالی تشکیل شده و ترکیبی از زنان صاحب‌نظر و نخبه متشکل از ۲۵ قشر در اساسنامه تعریف شده که می‌توانند دعوت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پارلمان‌های مشورتی زنان متشکل از ۲۵ قشر در ۵ گروه اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، آموزش، پژوهش و توانمندسازی و کمیسیون سلامت و حقوقی است، یادآور شد: شناسایی وضعیت دقیق زنان با نگاه بومی و منطقه‌ای بوده و اولویت‌بندی براساس هر شهر در جهت توسعه و حل مسائل براساس برنامه‌ریزی عملیاتی و نتیجه بهتر برای بهبود وضعیت زنان استان است.
انتهای پیام

captcha