مراسم معارفه رئیس جدید کمیته امداد برگزار شد
کد خبر: 3829383
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

مراسم معارفه رئیس جدید کمیته امداد برگزار شد

گروه جامعه ــ مراسم تکریم سیدپرویز فتاح، رئیس سابق و معارفه سیدمرتضی بختیاری، رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز، یکم مردادماه، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و اصحاب رسانه برگزار شد.

مراسم معارفه رئیس جدید کمیته امداد برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تکریم سیدپرویز فتاح و معارفه سیدمرتضی بختیاری، رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) سه شنبه یکم مردادماه، با حضور شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیران کل کمیته امداد استان‌های کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی، رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که متولی امور مردم می‌شود باید سه ویژگی داشته باشد، اول به روی مردم گشوده باشد و دوم موانع ارتباط خود با مردم را بردارد و سوم برای مردم واقعاً وقت بگذارد. پس قدرت می‌تواند مقدس باشد به شرط اینکه این اقدامات انجام شود. بعضی گمان می‌کنند کسب کردن بهشت به سجاده‌نشینی و نماز طولانی است، در حالی که ارزش خدمت به مردم مخصوصاً در وضعیت اقتصاد نابسامان کشور از هر کار دیگری والاتر است.

وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر 130 جلسه هیئت امنا برگزار کردیم اما در هیچ کدام احساس خستگی نکردیم چرا که این کار را خدمت به مردم و عدالت می‌دانیم. هیئت امنا در چهار سال اخیر مصوبات خوبی برای چابک‌سازی مجموعه کمیته امداد داشته است. اولین مصوبه هیئت امنا فروش ساختمان سوهانک به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان بود که صرف کمک بلاعوض به محرومان و وام از طریق صندوق قرض‌الحسنه ولایت شد.

کمیته امداد از ابتکارات و تدابیر امام راحل بود

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کمیته امداد از ابتکارات و تدابیر امام راحل بود که تاکنون منشأ خدمات بسیار بزرگی برای محرومان بوده است، کمک به ضعفا یک اصل اساسی در اسلام است و هر جا اسم نماز در قرآن برده شده، اسم زکات هم در کنار آن آورده شده است.

وی اظهار کرد: باید خدا را شاکر باشیم زیر سایه شخصیتی همچون مقام معظم رهبری زندگی می‌کنیم که در زندگی شخصی و اجتماعی خود همواره دغدغه کمک به اقشار محروم و مستضعف جامعه را داشته‌اند و سیاست‌های نظام را در این راستا هدایت کرده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن قرائت حکم ایشان برای سیدمرتضی بختیاری، رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)، آرزوی موفقیت و از زحمات سیدپرویز فتاح قدردانی کرد.

بنابر گزارش ایکنا؛ سیدپرویز فتاح نیز در این نشست با گرامیداشت یاد مرحومین کمیته امداد و نیز شهدای عملیات مرصاد که پنجم مردادماه، سالگرد شهادت آن‌هاست، اظهار کرد: 52 ماه از خداوند فرصت توفیق گرفتم و توانستم 170 سفر استانی به نقاط مختلف کشور داشته باشم، روزی که رهبری به عنوان مولا امر کردند تا به کمیته امداد بیایم، احساس نگرانی داشتم زیرا تجربه‌ای در مددکاری و این مجموعه نداشتم اما چون خود را سرباز رهبری می‌دانم، پذیرفتم و سعی کردم کار را بیاموزم.

مراسم معارفه رئیس جدید کمیته امداد برگزار شد

وی با بیان اینکه همه توفیق کمیته امداد را مرهون لطف خداوند و کمک همه مردم می‌داند، گفت: از دفتر مقام معظم رهبری، مجلس، دولت، قوه قضائیه، رسانه ملی و اصحاب رسانه که در چند سال اخیر به کمیته امداد کمک کردند، تشکر می‌کنم. توفیق بنده حقیر این بود که در چهار سال اخیر، اجماعی برای کمک به کمیته امداد ایجاد شد. ما سعی کردیم اعتماد مردم را نیز افزایش دهیم و به کمک همکارانمان در استان‌های مختلف کشور، میزان کمک‌های مردمی بیشتر شد.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدا را شاکرم که یک روز هم بدون وضو به کمیته امداد وارد نشدم و خوشحالم که سیاست را بلدم اما در کمیته امداد، کار سیاسی و جناحی انجام ندادم. امروز کارهای بزرگی در کمیته امداد انجام شده است اما هرگز کافی نیست، سران قوا باید در جلسات خود توجه ویژه‌ای به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی داشته باشند و مطمئن باشند که اگر در این راه پولی خرج شود، 10 برابر آن به خزانه کشور بازمی‌گردد.

رئیس سابق کمیته امداد با بیان اینکه ملت بزرگ و انفاق‌گری داریم و باید اعتمادشان را جلب کنیم، گفت: امروز در کمیته امداد 700 هزار حامی مالی داریم که باید از یکایک آن‌ها تشکر کنم، همچنین اکنون صندوق قرض‌الحسنه ولایت در کمیته امداد وضعیت مطلوبی دارد بدون اینکه حتی یک درصد هم کارمزد بگیرد، ای کاش همه بانک‌های کشور به سمت قرض‌الحسنه حرکت کنند و ببینند که خداوند چگونه برکت را در شریان‌های آن‌ها جاری می‌کند. امید دارم که آقای بختیاری، با سوابق ارزنده‌ای که در هیئت مدیره کمیته امداد دارند، بتوانند مسئولیت سنگین مدیریت این مجموعه را به خوبی پیش ببرند.

مبادا از کسانی باشیم که با یتیمان و محرومان از روی بی‌کرامتی رفتار می‌کنند

رئیس جدید بنیاد مستضعفان در پایان در حالی که بغض گلویش را می‌فشرد، اظهار کرد: از همه مسئولان کشور عاجزانه درخواست کردم که به اقشار محروم و مستضعف کشور توجه کنند، همه بدانند که کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و هر نهاد دیگری متعلق به مردم و برای خدمت به مردم است، قرآن به فاجران می‌گوید: كَلَّا بَلْ لَا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ؛ یعنی شما با کرامت، با یتیمان مواجه نمی‌شوید، مبادا از کسانی باشیم که با یتیمان و محرومان از روی بی‌کرامتی رفتار می‌کنند. همه باید امام علی(ع) را الگوی خویش قرار دهیم که بر دوش و کمر خود به یتیمان سواری می‌دادند، کاری که من هرچه تلاش کردم نتوانستم به خاطر غرور انجام دهم.

در ادامه این مراسم، سیدمرتضی بختیاری، رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیز در سخنانی کوتاه گفت: با صحبت‌هایی که مهندس فتاح ارائه کردند، مسئولیت بیشتری را بر دوش خود احساس می‌کنم و نگرانم که نتوانم خدمتگزار لایقی برای مددجویان کمیته امداد باشم، آقای فتاح خالصانه و با سوز دل این مجموعه را مدیریت کرده‌اند و امیدوارم که جزای الهی، گوارای وجود ایشان باشد.

وی در ادامه گفت: علمای ما بر مبنای قرآن و احادیث فرموده‌اند که بالاترین عبادت، خدمت به مردم و بالاترین نوع خدمت به مردم، خدمت به محرومان است. از این رو، من نام کمیته امداد را معبد می‌دانم زیرا محل خدمت به مردم و در اصل محل عبادت است. ما نیز تلاش می‌کنیم در راستای اجرای کامل اساسنامه کمیته امداد و روح آن که سفارش‌های امام راحل(ره) در مورد محرومان است، خدمت‌رسانی را با قدرت پیگیری کنیم.

رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان به سخنانی از یک عالم دینی به نام شیخ حبیب‌الله گلپایگانی اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمود گل کار مؤمن، نیمه‌های شب است، امیرالمؤمنین در نیمه‌های شب، دو کار انجام می‌داد، یکی دعا همراه با گریه بود و دیگری کمک به ایتام و نیازمندان، اما نکته این است که دعا و گریه حضرت امیر(ع) برای کسب توفیق در جهت انجام کار دوم، یعنی خدمت به ایتام و محرومان بود.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha