۵۰ هزار دانش‌آموز فعال نماز به حرم رضوی مشرف می‌شوند
کد خبر: 3829397
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

۵۰ هزار دانش‌آموز فعال نماز به حرم رضوی مشرف می‌شوند

گروه اجتماعی ــ قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس از اعزام ۵۰ هزار دانش‌آموز فعال نماز در قالب طرح «زائران مهر» به حرم رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در سال جاری گفت: موضوع اجلاس امسال «نماز و مدرسه» انتخاب شده است به همین منظور و برای بهره‌مندی بیشتر نوجوانان و جوانان از خدمات این اجلاس با توافق آستان مقدس رضوی، 50 هزار دانش‌آموز فعال نماز در قالب «زائران مهر» به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینكه هر استان در این طرح دارای سهمیه‌ای است، افزود: سهمیه استان فارس در مرحله اول 140 نفر است كه در تاریخ‌های 26 و 29 مردادماه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

سقاچی با تصریح اینكه سهمیه‌ها در مراحل مختلف، فرق می‌كند، گفت: مراحل بعدی اعزام دانش‌آموزان به حرم مطهر رضوی از مهرماه تا آخر اسفندماه ادامه خواهد داشت.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با یادآوری اینكه این طرح برای دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود، گفت: در این طرح دانش‌آموزان شركت‌كننده فعال در نمازهای جماعت مسجد، خادم یاران نوجوان رضوی و دانش‌آموزان یاور نماز، موذنان و مكبران مدارس و مساجد و همچنین برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های نماز به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها نوجوانان فعال نماز در مدارس شبانه‌روزی عشایر روستایی و مناطق حاشیه‌ای شهرها نیز مشمول اجرای این طرح می‌شوند.

سقاچی یادآور شد: به یاری خدا دانش‌آموزان سه شب میهمان امام رضا(ع) هستند كه تمامی پذایریی و اسكان آنان به عهده حرم مطهر رضوی است.
انتهای پیام

captcha