واگذاری مدیریت بقاع متبرکه به مردم
کد خبر: 3829406
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

واگذاری مدیریت بقاع متبرکه به مردم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام هرجا که مردم وارد عرصه شدند بهترین مدیریت را شاهد بودیم، گفت: سازمان اوقاف به‌دنبال این است که با رعایت اصول و قانون، مدیریت بقاع متبرکه به مردم واگذار شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان عصر روز گذشته، 31 تیر‌ماه در مراسم معارفه هیئت امنای آستان امامزاده هاشم(ع) رشت، اظهار کرد: اداره بقاع متبرکه از شئون ولایت فقیه است که از سوی ایشان به سازمان اوقاف و ادارات اوقاف واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف به‌دنبال این است که با رعایت اصول و قانون، مدیریت بقاع متبرکه به مردم واگذار شود، افزود: در طول تاریخ اسلام هرجا که مردم وارد عرصه شدند بهترین مدیریت را شاهد بودیم.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه امامزاده هاشم(ع) از بقاع شاخص ملی است و باید به جایگاه واقعی خود برسد، گفت: آستان امامزاده هاشم(ع) زائران بین‌المللی داشته و نگاه بین المللی به این بقعه متبرکه وجود دارد، هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در این بقعه تا حدود زیادی محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه تکریم و زیارت امامزادگان تکریم و زیارت اهل بیت(ع) است، گفت: کارهای پژوهشی برای امامزادگان اثر ماندگاری به جا می گذارد، در همین راستا نخبگان و نمایندگان منطقه به‌ویژه در شهرستان رشت امام‌زاده هاشم(ع) را به جایگاه واقعی خود برسانند، مسئولان تلاش کنند برای این آستان مقدس بودجه ملی در نظر گرفته شود.

در ادامه کامبیز یوسفی، بخشدار سنگر با تأکید بر هماهنگی و انسجام بین هیئت امنا و شورای روستا گفت: هر چه قدر این هماهنگی و انجسام بیشتر باشد خدمات بیشتر و بهتری نسبت به امامزاده و زائران انجام می شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه هیئت امنا جلب مشارکت مردمی است، گفت: همه ساله زوار بسیاری از کشورهای آسیای میانه از گیلان برای زیارت اربعین می روند که توقفی در امامزاده هاشم(ع) رشت هم دارند؛ خدمات‌رسانی در ابعاد مختلف به زائران یک تکلیف برای همه مسئولان این منطقه است.

بخشدار سنگر گفت: امامزاده هاشم(ع) ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های مختلف اجتماعی و فرهنگی دارد و باید در این آستان مقدس کار فرهنگی بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

captcha