آغاز اقدامات حفاظتی از بنای تاریخی بازار تهران
کد خبر: 3829622
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

آغاز اقدامات حفاظتی از بنای تاریخی بازار تهران

اعطا با بیان اینکه حریق در بنای ثبت ملی شده، یک زنگ خطر است، گفت: مجموعه اقداماتی برای حفاظت از بنای بازار تهران آغاز شده است که شهرداری تهران در انجام این اقدامات نقش مستقیمی دارد.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: علی اعطا درخصوص حادثه حریق در میدان حسن آباد، گفت: درخصوص کاربری آثار و ابنیه تاریخی ثبت ملی شده هیچ نوع نظارتی انجام نمی شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه تعداد آثاری که در فهرست ثبت ملی قرار گرفته اند زیاد است، به اندازه کافی روی آنها نظارت و کنترلی صورت نمی گیرد اما در هر صورت این قبیل آثار تاریخی که عمدتا نیز در بافت مرکزی شهر تهران قرار دارند نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از بناهای تاریخی موجود در بافت مرکزی تهران آسیب پذیر هستند،‌ خاطرنشان کرد: بنای تاریخی حسن آباد یک تک بنا بود درحالیکه اماکنی داریم که بافت به هم پیوسته است و واقعا آسیب پذیر است، نظیر بازار تهران.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر در بازار تهران آتش سوزی رخ دهد این بنا، آسیب زیادی خواهد دید.

وی با بیان اینکه حریق در بنای ثبت ملی شده، یک زنگ خطر است، گفت: خوشبختانه در مجاورت ایستگاه شماره یک آتش نشانی قرار داشت و به سرعت چند ایستگاه آتش نشانی فعال شده و به اطفاء حریق پرداختند و آتش گسترده نشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آتش سوزی بناهای تاریخی را تهدید می کند چراکه تاسیسات این بناها نوسازی نشده است و این خطر و آسیب پذیری وجود دارد.

اعطا خاطرنشان کرد: شورای شهر کارهای اجرایی خیلی ویژه ای نمی تواند انجام دهد و ما می توانیم در مواردی شهرداری را مکلف کنیم به انجام برخی اقدامات برای حفاظت از بناهای تاریخی  و از نظر هماهنگی بین دستگاه ها اقداماتی را انجام دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای حفاظت از بناهای تاریخی، گفت: مجموعه اقداماتی برای حفاظت از بنای بازار تهران آغاز شده است که شهرداری تهران در انجام این اقدامات نقش مستقیمی دارد.

وی ادامه داد: در بخش نوسازی تاسیسات به ویژه تاسیسات برقی با محوریت استانداری تهران کارهایی آغاز شده و در حال انجام است. شورا و شهرداری تهران نیز در جلساتی مرتبط با این موضوع شرکت داشته و از نظر بعد نظارتی، فعالیت هایی در عرصه مدیریت شهری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نقش مالکان در حفاظت از بناهای تاریخی گفت: مالکین هم باید در حفاظت از بناهای تاریخی فعال شوند و با نظارت سازمان میراث فرهنگی و مدیریت شهری برای ایمن سازی بناهای تاریخی ثبت در فهرست آثار ملی مشارکت کنند.

انتهای پیام

captcha