گذری بر مسابقات قرآن «سلطان قابوس» عمان
کد خبر: 3829678
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

گذری بر مسابقات قرآن «سلطان قابوس» عمان

گروه بین‌الملل ــ مسابقات سراسری قرآن «سلطان قابوس» عمان برای نخستین‌بار در سال 1992 آغاز شد و امسال بیست‌ونهمین دوره را تجربه می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ مسابقات سراسری قرآن «سلطان قابوس» عمان برای نخستین‌بار در سال 1413 برابر با 1992 آغاز و تنها در سه رشته حفظ پنج جزء با تفسیر یک جزء، حفظ پنج جزء با تجوید و حفظ سه جزء با تجوید برگزار شد. سپس این رشته‌ها، چهار رشته شد و در نهایت تعداد رشته‌ها به 9 رشته رسید که از حفظ کل قرآن تا عم جزء را در بر می‌گرفت.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی مسابقات قرآن سلطان قابوس؛ در پانزدهمین دوره این مسابقه، تعداد رشته‌ها کاهش یافت و به پنج رشته رسید، اما در بیست‌و‌سومین دوره ششمین رشته اضافه شد که ویژه گروه سنی هشت سال و پایین‌تر بود و هدف اضافه‌شدن این رشته این بود که این گروه سنی را به گام‌ نهادن در مسیر حفظ قرآن از کودکی تشویق کند.

رقابت در هفت رشته

امسال بیست‌و‌نهمین دوره این مسابقه هفت رشته را تجربه می‌کند که شامل حفظ کل قرآن با تجوید، 24 جزء متوالی با تجوید، حفظ 18 جزء متوالی با تجوید، شش جزء متوالی با تجوید ویژه متولدین سال 2004 به بعد، حفظ چهار جزء متوالی با تجوید ویژه متولدین 2008 به بعد و حفظ دو جزء متوالی با تجوید ویژه متولدین سال 2011 به بعد است.

شرایط شرکت در مسابقه

نخستین شرط شرکت در این رقابت این است که شرکت‌کننده عمانی باشد یا تابعیت عمانی داشته باشد و دوم اینکه در همان رشته‌ای که ثبت‌نام می‌کند شرکت کند.

همچنین داوطلبان شرکت در مسابقه اگر قبلاً در یک رشته شرکت کرده‌اند، در صورتی می‌توانند در همان رشته شرکت کنند که سه سال از زمان حضورشان در آن گذشته باشد.

ثبت‌نام اینترنتی

ثبت‌نام در مسابقات قرآن سلطان قابوس اینترنتی است و در سایت ویژه مسابقات به آدرس «quran.gov.om» انجام می‌شود و داوری رقابت‌ها نیز الکترونیکی است.

داوری الکترونیکی برای نخستین‌بار در بیست و‌یکمین دوره مسابقات انجام شد تا بر دقت و شفافیت در روند داوری بیفزاید. در دوره‌های بعد نیز این نوع داوری به‌روز شد و تغییراتی یافت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha