مسئولان با قانون حجاب شوخی کردند/ چرا مسافران خارجی راحت‌تر حجاب را می‌پذیرند
کد خبر: 3829705
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مسئولان با قانون حجاب شوخی کردند/ چرا مسافران خارجی راحت‌تر حجاب را می‌پذیرند

کانون خبرنگاران نبأ ــ سیدصالح هاشمی با تأکید بر اینکه بسیاری از مردم نمی‌دانند که قانون مترقی حجاب از سال‌ها قبل‌ در کشور وجود دارد، یادآور شد: به نظر من باید تمام مطالبه‌گری از مسئولان باشد تا آن‌قدر مردم بر سر این مباحث به جان هم نیفتند. قانون وضع شده است. خودتان هم وضع کردید! برای چه اجرا نمی‌کنید؟

مسؤلان با قانون حجاب شوخی کردند/ چرا زنان خارجی راحت‌تر قانون حجاب را می‌پذیرند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ شانزدهمین قسمت از سری جدید برنامه‌های بدون توقف، اول مردادماه از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

سیدمحمد صالح هاشمی گلپایگانی، استاد حوزه و دانشگاه، با حضور در این برنامه در خصوص قانون حجاب گفت: مسئولان با قانون حجاب شوخی کردند، به نظر من باید تمام مطالبه‌گری از مسئولان باشد تا آن‌قدر مردم بر سر این مباحث به جان هم نیفتند، قانون گذاشته شده است، خودتان هم گذاشتید! برای چه اجرا نمی‌کنید؟ کسی که قانون را اجرا نمی‌کند، مجرم است.

وی ادامه داد: چنین وقت‌هایی مسائلی جدی برای شخص پیش می‌آید که آیا همه این‌ها به خاطر مباحث سیاسی نیست؟ اینکه هزینه‌ای باید بدهند که نمی‌خواهند متقبل شوند. ملت باید مطالبه کند که مسئولان پای این هزینه بایستند. قانون نیز مدتی دارد، باید بگویند ما چهار سال این قانون را اجرا می‌کنیم بعد از چهار سال بازنگری می‌کنیم و نقص‌هایش را برطرف می‌کنیم، 14 سال است که قانون هست، اجرا نمی‌شود، فرصت باشد من قانون‌ها را می‌گویم تا ببینید چه قانون مترقی‌ای است، امروز بسیاری از مردم اصلاً نمی‌دانند که چنین قانونی هست. همین صدا و سیما باید اطلاع‌رسانی می‌کرد، نمی‌گویم قانون بی‌نقصی است اما چرا باید به خودم اجازه دهم که آن را اجرا نکنم.

این استاد دانشگاه همچنین تصریح کرد: قانون باید اجرا شود و مجری حق ندارد به هر دلیلی از زیر اجرای قانون شانه خالی کند. اما این نتیجه‌گیری از کجا می‌آید که قانون باید انعطاف داشته باشد؟ مجری که قانون را اجرا نکرده مقصر است و ما باید به او بگوییم چطور وضع جامعه را به این روز انداختید، بعد تازه بگوییم قانون حجاب باید انعطاف داشته باشد.

رئیس گروه معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه ما در این برنامه هستیم تا به مردم آگاهی دهیم که نوک پیکان مطالبه‌گری‌شان کجا باید باشد، بیان کرد: به جای مشغولیت به بعضی مسائلی که راهگشا نبوده و فقط کدورت‌ها و ناراحتی‌ها را بیشتر کرده آن مسؤل باید زیر سؤال باشد، کسی که نمی‌تواند سؤال را جواب دهد، نباید مسئول باشد. متأسفانه الان هرچه هم انتقاد به مسئولان می‌کنیم به روی مبارک نمی‌آورند و از کنارش رد می‌شوند، لذا من پیشنهادم این است که هر مسئولی دعوت شود، صداوسیما کرسی آزاداندیشی داشته باشد، این بندها یکی یکی خوانده شود و بگویند آقای وزیر، آقای مسئول شما چه کردید و وقتی این کار را انجام ندادید چه اتفاقی برای جامعه افتاد که امروز چه مخالفان و چه موافقان از وضع موجود ناراحتند.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه افرادی که از خارج از کشور به ایران می‌آیند، راحت‌تر قانون‌ها را اجرا می‌کنند، بیان کرد: اصلاً مسافران خارجی با بحث حجاب آن‌قدر مشکل ندارند، چرا؟ چون اول پذیرفته که من وقتی به کشوری می‌روم باید به قانون آن کشور احترام بگذارم، او رعایت قانون را جزئی از فرهنگش می‌د‌‌اند. ما چرا این فرهنگ را نداریم، کسی که قانون حجاب را قبول نکرده یعنی فرهنگ قانون‌پذیری ندارد.

اصلاً مسافران خارجی با بحث حجاب آن‌قدر مشکل ندارند، چرا؟ چون اول پذیرفته که من وقتی به کشوری می‌روم باید به قانون آن کشور احترام بگذارم، او رعایت قانون را جزئی از فرهنگش می‌د‌‌اند. ما چرا این فرهنگ را نداریم

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: اسلام با حریم‌شکنی مسائل دینی خیلی برخورد می‌کند، تصور کنید خانمی بگوید خدا تو به من گفتی حجاب، اما من اعلام می‌کنم نمی‌خواهم حجاب داشته باشم، یعنی اعلام می‌کند که خدا حریم بندگی تو را می‌شکنم، بحث حجاب اگر یک امر فردی شد «لا اکراه فی الدین» است. اما همین که پایش را به صحن اجتماع گذاشت، قضیه فرق می‌کند. بدحجابی شکستن حریم الهی است پس چرا نباید با آن مبارزه کرد؟ چرا نباید فرمان خدا را رعایت کرد؟ پدیده‌های اجتماعی نیاز به قانون اجتماعی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با طرح این سؤال که آیا الان قوانین در تمام کشورهای دنیا قانون‌های خوبی است؟ گفت: آیا در دنیا هر کس تشخیص داد یک قانونی بد است و کار ریشه‌ای برای آن نشده است، خودش می‌تواند آن قانون را بشکند، پس چرا در ایران می‌گوئید، می‌شود شکست؟ چرا شما اصرار دارید که این قانون اجرا نشود؟ به این دلیل که در جای دیگر اختلاس می‌شود و یا درگیر مشکلات اقتصادی هستیم؟!

وی در پاسخ به این سؤال که «برخی می‌گویند در اسلام زن را شیءانگاری جنسی می‌کنید که عامل تحریک است و برای همین باید خودش را بپوشاند؟» تصریح کرد: زن دو حیث دارد؛ همان طور که مرد دو حیث دارد، مرد و زن دو حیث انسانی دارند که مشترکند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. چون اصل وجود انسان روح است و روح، زن و مرد ندارد و مجرد از جنسیت است. روح متعلق به ملکوت است و مذکر و مؤنث ندارد، روح در این جسم آمده و روحیه زنانه شده، در جسم دیگر رفته و روحیه مردانه شده است. به تعبیر شهید مطهری زن مظهر لطافت و ناز است و مرد مظهر صلابت و نیاز. خداوند نظام کلی خلقت را حکیمانه خلق کرده، دین عین عقل است، دین برای کسانی نازل می‌شود که عقل داشته باشند.

همچنین رئیس مرکز مطالعات تربیت اسلامی دانشگاه علمی، کاربردی در پایان یادآور شد: خداوند این خلقت زیبا را برای تربیت نسل دارای لطافت و زیبایی‌ قرار داد، لذا توصیه کرد زن به خواستگاری مرد نرود، این نظام حکیمانه بین زن و مرد تفاوت قائل شد و به زن گفت جنس لطیف شما باید این پوشش را داشته باشی که اگر نداشته باشی در اختلاط بیشترین ضربه را می‌خوری، اگر زن و مرد مسائل جنسیتی‌شان به صحن اجتماع آمد، آن نگاه جنسیتی هم به زن می‌شود، چون زن زیبایی و جلوه‌آرایی دارد، خداوند می‌فرماید من این زیبایی را در وجود تو قرار دادم برای خانواده‌ات، خانواده باید مرکز این زیبایی‌ها و جاذبه‌ها باشد. حالا اگر خانمی بدحجاب شد و خواست این جاذبه‌های جنسیتی را به رخ جامعه بکشد آن وقت آن نگاه جنسیتی به زن هم پیدا می‌شود.

حدیثه سوختانلو

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۲۱:۱۳
1
0
واقعا براتون متاسفم که هنوز که هنوزه سرتون رو مثل کبک فرو کردید در برف که چنین قانون مزخرف "حجاب اجباری" رو برتر میدونید. حجاب اجباری هیچوقت و در هیچ برهه ای نمیتونه فرهنگ ساز باشه. بنده خودم شخصا به حجاب معتقدم، اما این شیوه برخورد و اجباری بودن آن هیچ کمکی نمیکنه و نخواهد کرد و مثل تمام قوانین منسوخ گذشته اعم از ممنوعیت استفاده از ماهواره و ... از بین خواهد رفت و چیزی جز نفرت باقی نمیگذاره و مردم رو علیه مردم میکنه.
یا علی مدد
captcha