ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3829728
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در مشهد برگزار شد

گروه فرهنگی ــ رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: حفاظت و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی یکی از مهمترین وظایف اساتید و تنها مسیر رسیدن به جاودانگی ولایت اهل بیت(ع) است.

ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در مشهد مقدس برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، صبح امروز، دوم مردادماه در مراسم افتتاحیه دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی ضمن یادآوری ارزش، عظمت و ثواب زیارتی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به بیان احادیثی در این خصوص پرداخت و گفت: این توفیق نیازمند شکر و سپاسگزاری از خداوند متعال است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه بحث اصلی ما دانش افزایی و معرفت افزایی است، افزود: برای رسیدن به توحید، جاودانگی و حقیقت کمال انسانیت راهی جزء ولایت اهل بیت(ع) و ولایت پذیری نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ارزش و جایگاه استاد پرداخت و با بیان آیه ۳۲ سوره مائده «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»، تأکید کرد: استاد کسی است که خداوند متعال توفیق هدایت و تربیت انسان را به او داده است و هم شأن و منزلت با امام قرار داده است چراکه نجات یکنفر همانند آن است که همه انسان‌ها را نجات داده باشیم.

حسنی در بخش پایانی صحبت‌های خود به تشریح حدیثی از امام رضا(ع) پرداخت و یادگیری سه خصلت برای مومن از خداوند متعال، نبی مکرم اسلام و امام معصوم را یادآور شد و تشریح کرد: ستار العیوب بودن، سازش با مردم و صبر در سختی‌ها و خوشی‌ها هرکدام خصایص مهم از خداوند متعال، نبی مکرم اسلام و امام معصوم هستند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل افزود: حفاظت و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی از مهمترین وظائف استادان است.

انتهای پیام

captcha