چگونه اتحادیه‌ای بدون ثبت قانونی اعتبار دریافت می‌کند؟ + سند
کد خبر: 3829769
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
قربانی مطرح کرد:

چگونه اتحادیه‌ای بدون ثبت قانونی اعتبار دریافت می‌کند؟ + سند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور گفت: طبق استعلام انجام شده از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مشخص شده، تاریخ به‌روزرسانی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ است و از حیث قانونی اتحادیه تشکل‌های قرآنی از مرداد ۱۳۹۲ با هر جایی قرارداد داشته باشد، غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

چگونه اتحادیه‌ای بدون ثبت قانونی اعتبار دریافت می‌کند؟ + سند

رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با طرح این پرسش که چگونه مبلغی حدود 772 میلیون تومان به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت واریز شده است در حالی که طی پیگیری و استعلام‌های انجام شده از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مشخص شده ثبت این اتحادیه در این سامانه به‌روزرسانی نشده است، گفت: این واریز مبلغ از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این اتحادیه، عملی غیرقانونی بوده است.

وی افزود: تاریخ به‌روزرسانی ثبت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ است که دو سال اعتبار داشته و از حیث قانونی، این اتحادیه از مرداد ۹۲ با هر جایی قرارداد داشته و با هر بانکی فعالیت داشته، غیر قانونی بوده است و پیگرد قانونی دارد.(سند این مطلب در ذیل این خبر قابل مشاهده است.)

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور با طرح این پرسش که چگونه مبلغی حدود 772 میلیون تومان به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت واریز شده است در حالی که طی پیگیری و استعلام‌های انجام شده از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مشخص شده ثبت این اتحادیه در این سامانه به‌روزرسانی نشده است، گفت: این واریز مبلغ از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این اتحادیه، عملی غیرقانونی بوده است.

قربانی اضافه کرد: اگر این پیگرد قانونی انجام شود، ‌نه‌تنها شورای توسعه فرهنگ قرآنی حتی آن بانکی که با آنها طرف تبادل مالی است، مورد سؤال قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، بیان کرد: حتی گفته شده است که سه میلیارد و 600 میلیون تومان نیز ـ اعتباری که متعلق به نهادهای دولتی بوده است ـ به حساب این اتحادیه واریز شده است و این اتحادیه غیرقانونی، اعلام کرده است که این اعتبار میان دستگاه‌های مربوطه توزیع شده است. این کدام دستگاه‌ و نهاد بوده است؟ چرا نامی برده نمی‌شود؟ چرا با وجود اعلام خبر راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی مالی این اتحادیه که البته موارد مطرح شده در این چند صفحه پی دی اف منتشر شده به هیچ وجه راضی‌کننده نیست، اسامی نهادهای دریافت کننده این مبالغ نیامده است؟

وی با اشاره به اینکه باید به مخاطب احترام گذاشت و نباید تنها به اعلام یک عدد و ارقام اکتفا کرد، افزود: تا جایی که پیگیری شده است، حتی این اتحادیه، پیش از توزیع، مبلغی از اعتبار هر کدام از نهادهای دولتی، کم کرده است. دلیل‌شان چه بوده است؟

یادآور می‌شود، در مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به تاریخ 27 تیر 98 از سوی مدیرعامل آن مطرح شد که «کل میزان اعتباری که از محل اعتبارات سال ۹۷ و به صورت مستقیم در اختیار اتحادیه قرار گرفته، مبلغی معادل ۷۷۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. همچنین، در همان گزارش از اعتبار دیگری معادل مبلغ سه میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان اطلاع‌رسانی شده که این مبلغ به حساب اتحادیه واریز شده است، ولی این مبلغ متعلق به اتحادیه نبوده و فقط به عنوان امانت به حساب اتحادیه واریز شده و اتحادیه نیز این مبلغ را به نهادها و دستگاه‌های مختلفی که باید تخصیص داده می‌شد، پرداخت کرد».

ارسالی///چگونه اتحادیه‌ای بدون ثبت قانونی اعتبار دریافت می‌کند؟+ سند

ایکنا، آماده دریافت پاسخ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha