دشمنان یکی از مهمترین مخاطبان بیانیه مهم گام دوم انقلاب هستند
کد خبر: 3829890
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب:

دشمنان یکی از مهمترین مخاطبان بیانیه مهم گام دوم انقلاب هستند

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از مهم‌ترین مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب دشمنان جمهوری اسلامی هستند. مقام معظم رهبری در نشستی با مجموعه‌‌ای تمدن‌پژوه بیان کردند که ما باید پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایکنا،‌ حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی در اختتامیه سیزدهمین اجلاس مدیران داخلی و نمایندگی های خارجی المصطفی در قم اظهار کرد: بیانیه گام دوم، بیانیه‌ای معمولی نیست و از ده‌ها سال تجربه معظم‌له نشئت می‌گیرد و ایشان وقت زیادی برای تدوین آن صرف کردند و شرایط روز را در نظر گرفتند که به تدوین بیانیه‌ای به‌روز، باورپذیر و ارائه‌دهنده راهکارهای متعدد منجر شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انقلاب ما فقط در قالب انقلاب نیست و در نهایت، باید تمدن اسلامی را بیافریند. برای ساخت تمدن اسلامی، در کلام رهبری، دو پیش‌فرض وجود دارد: ۱. تولید فکر؛ ۲. تربیت انسان‌هایی که در تراز این تولیدات فکری حرکت کنند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وظیفه المصطفی(ص) در این باره، اظهار کرد: رهبری در این بیانیه گفته‌اند که باید برای چهل سال آینده، به درستی برنامه‌ریزی کنیم و کارها براساس منطق پیش رود. ایشان تصریح کرده‌اند که در چهل سال دوم باید چند گفتمان را نهادینه کنیم: گفتمان عدالت، گفتمان کرامت، گفتمان معنویت و گفتمان اخلاق. مسئله گفتمان عدالت، همانی است که از حضرت آدم(ع) تا خاتم(ص) بوده و هدف همه انبیا و ائمه (ع)بوده است.
قمی افزود: اگر ما کوتاهی کنیم و گفتمان عدالت را مطرح نکنیم و افراد دیگری همچون داعش، به نام عدالت، باعث گمراهی جمع زیادی شوند، مسئول خواهیم بود.
عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به لزوم ترویج گفتمان کرامت، آن را گفتمان قرآن توصیف کرد و ادامه داد: با این حال، امروز دشمنان می‌کوشند همین مفهوم قرآنی را به سلاحی برای تار و مار کردن ما تبدیل کنند، ما باید این مفهوم را در کتب درسی، منابر، خطبه‌های نماز جمعه و... ترویج کنیم و ابعاد آن را به گوش دیگران برسانیم.

قمی درباره گفتمان معنویت و اخلاق اذعان کرد: امروز، بشر تشنه معنویت و اخلاق است. وقتی ما به مسائل ناب اسلامی کمتر توجه کنیم، با سرخوردگی از اسلام ناب و ظهور عرفان‌های کاذب روبه‌رو می‌شویم. رهبری تأکید می‌کنند که باید گفتمان معنویت را نهادینه کرد.

وی با بیان این که وظیفه ما، تبیین مفاهیم ناب اسلامی به قرائت امام(ره) و رهبری است، تأکید کرد: به گفته ایشان، رسالت اصلی این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تربیت‌یافتگان این مکتب ناب، خالصانه در ترویج این مفاهیم بکوشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ستاد مرکزی المصطفی سخنرانی می کرد،‌ وظیفه المصطفی را در نهادینه‌سازی گفتمان عدالت، گفتمان کرامت، گفتمان معنویت و گفتمان اخلاق سنگین تبیین کرد.

وی گفت: مجموعه المصطفی از معدود نهادهایی است که همواره عنایت ویژه رهبری را به خودش داشته است. از زمان تلفیق دو مجموعه سابق، انتخاب هیئت رئیسه، حکم ریاست المصطفی و...، با دقت نظر ایشان شکل گرفته است.

قمی با بیان این که جامعة‌المصطفی مورد بغض و کینه دشمنان است، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه، قدیمی‌ترین مجموعه علمی در تاریخ تشیع به شمار می‌رود که تاریخ آن به عصر حضور ائمه(ع) بازمی‌گردد و همواره رشد کیفی و کمی داشته است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره‌ای گذرا به سابقه حوزه‌های علمیه و مقایسه تعداد طلاب و حوزه‌های علمیه، قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: حوزه‌های علمیه رشد کمی و کیفی چشم‌گیری داشته‌اند. از نظر رشد کیفی، می‌توان به تأسیس و گسترش مدارس علمیه خواهران و سامان‌دهی و جذب طلاب غیرایرانی اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به انتظارات رهبری از جامعة‌المصطفی، بیان کرد: در دیدار حجت الاسلام و المسلمین عباسی با مقام معظم رهبری پس از پذیرش مسئولیت ریاست در المصطفی، معظم‌له مسئله اصلی را این دانستند که بتوانیم طلابی تربیت کنیم که از عمق وجود، باورمند به مکتب اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی باشند و در این راه تلاشی دوچندان داشته باشند.

وی افزود: اکنون که مطالبه معظم‌له را دانستیم، باید چه کار کنیم که کسی که این جا درس می‌خواند، ایمانی قوی و باوری عمیق به آموزه‌های این مکتب داشته باشد.

قمی اظهار کرد: باید آثاری بسازیم که ماندگار باشد. اگر توانستیم ارتباط با قلب افراد برقرار کنیم، نیازی نداریم که گزارش تهیه کنیم و کارمان را به آمار و ارقام محدود سازیم. امام(ره) همواره تأکید داشتند که هسته‌های حزب‌الله را بسازیم و تقویت نماییم. این، با ارتباط با قلوب امکان‌پذیر است و نتیجه‌اش، تربیت افرادی همانند سید حسن نصرالله می‌شود.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: در چنین حالتی می‌‌توان انتظار داشت که روز به روز بر پیکره این شجره طوبی افزوده شود.

قمی با بیان این که جامعةالمصطفی تا امروز نیز این مسیر را پیموده است، هدف را تربیت انسان دانست و اظهار کرد: نتیجه این سیستم، باید انسانی باشد که بدون هیچ انگیزه مادی، ترویج مبانی ناب اسلامی را وظیفه خود می‌‌داند و در این مسیر، از هیچ کوششی فروگذار نباشد. نباید هدف اصلی را فراموش کنیم یا در یافتن و بالندگی آن غفلت بورزیم.

وی در پایان اظهار کرد: باید ببینیم برای تحقق مطالبات رهبری چه کارهایی باید انجام دهیم. اگر لازم است، در این باره سمیناری برگزار کنیم.
انتهای پیام

captcha