نماینده مسلمان کنگره آمریکا: محکومیت نژادپرستی ترامپ کافی نیست
کد خبر: 3830021
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

نماینده مسلمان کنگره آمریکا: محکومیت نژادپرستی ترامپ کافی نیست

گروه بین‌الملل ـ الهان عمر، نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا تصریح کرد: محکومیت نژادپرستی ترامپ کافی نیست، چرا که ارزش‌های مردم آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته و آمریکایی‌ها باید از این ارزش‌ها دفاع کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، الهان عمر با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت: «عوام‌فریبان در طول تاریخ از قدرت دولتی برای هدف قراردادن اقلیت‌ها و دشمنان سیاسی خود استفاده می‌کنند که در نهایت منجر به خشونت می‌شود و ما امروز در آمریکا با این تهدید مواجه هستیم».

در این مقاله آمده؛ «رئیس‌جمهور آمریکا امروز از بالاترین منصب برای حملات نژادپراسته علیه برخی جوامع در آمریکا استفاده می‌کند و اخیرا به 4 نماینده دموکرات کنگره را مورد حمله قرار داد».

الهان عمر که دارای اصالت سومالیایی است، در این مقاله نوشته: «من 4 سال را به خاطر جنگ داخلی در سومالی در اردوگاه پناهندگان در کنیا گذارندم و خانواده من پس از پایداری و مقاومت زیاد به امید آینده زندگی بهتره به آمریکا مهاجرت کرد».

وی در ادامه می‌نویسد: «آمریکایی که به آن رسیدیم، متفاوت از آمریکای رؤیای پدرم بود، سرزمین فرصت‌هایی که پدرم می‌پنداشت مملو از چالش‌ها بود به طوری که مردم به عنوان ییگانه، مهاجر و سیاه‌پوس به ما نگاه می‌کردند و من فهمیدم که این هویت‌ها ننگ و عیب محسوب ‌شوند».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گذشته حملات خود به چهار زن کنگره را تکرار کرد و در سه پیام توییتری و در دو حضور خود در رسانه‌ها، بار دیگر، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» از ایالت نیویورک، «الهان عمر» از ایالت مینه‌سوتا، «رشیده طالب» از ایالت میشیگان و «آیان پرسلی» از ایالت ماساچوست را ضد آمریکایی و ضدیهودی خطاب کرد.

رئیس جمهوری آمریکا  در یک رشته توییت نوشته بود:‌ «خیلی جالب است که ببینید زنان ترقی‌خواه دموکرات عضو کنگره، که خودشان در اصل از کشورهایی می‌آيند که دولتشان فاجعه تمام و کمال است...حالا با صدای بلند و به شکلی شرورانه به مردم آمریکا، یعنی عظیم‌ترین و قوی‌ترین ملت دنیا، می‌گویند دولت ما چطور باید اداره شود.»

انتهای پیام
captcha