مسئولان نسبت به تکمیل مصلی کرج اقدام کنند
کد خبر: 3830024
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

مسئولان نسبت به تکمیل مصلی کرج اقدام کنند

گروه سیاسی ــ امام جمعه کرج نماز جمعه را نماد مقاومت ۴۰ ساله ایران در مقابل دشمنان دانست و گفت: مصلی کرج بعد از گذشت سال‌ها هنوز تکمیل نشده است و از مسئولان می‌خواهیم نسبت به تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نمازجمعه نماد مقاومت 40 ساله ایران/ مسئولان نسبت به تکمیل مصلی کرج اقدام کنند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، چهارم مرداد در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن 23 ذی‌القعده که بنا بر برخی روایات شهادت امام رضا(ع) و روز زیارتی مخصوص آن حضرت است، اظهار کرد: ثواب زیارت امام رضا(ع) در روایات معادل 70 هزار حج مقبول است و مردم از این فرصت معنوی غفلت نکنند و از دور یا نزدیک عرض ادبی به ساحت این امام رئوف داشته باشند.

وی افزود: امروز 40 سال از برپایی اولین نماز جمعه انقلاب که توسط آیت الله طالقانی(ره) اقامه شد می‌گذرد. افزایش سرمایه اجتماعی، همبستگی ملی و روشنگری مردم از برکات نمازهای جمعه بوده است و دشمن از همین نمازهای جمعه هراس دارد.

این مسئول بیان کرد: نماز جمعه نماد مقاومت 40 ساله ملت ایران در مقابل دشمنان است و بی‌شک باید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را در حوزه اجتماعی احیای نمازهای جمعه بدانیم. نماز جمعه پایه‌های ایمانی مخاطبین را تقویت می‌کند و استکبارستیزی و ضدیت با اشرافی‌گری و همبستگی ملی در مردم ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با انتقاد از تکمیل نشدن مصلی کرج بعد از گذشت سال‌های طولانی از شروع احداث این مجموعه گفت: پروژه‌های بسیاری با هزینه های بالاتر در شهر انجام گرفته است و نشان می‌دهد که اهتمام برخی مسئولان نسبت به امور مصلی کمتر بوده است.

این مسئول ضمن تشکر از اهتمام شورای شهر و شهردار کرج برای تکمیل مصلی، از استاندار البرز خواست تا به موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد تا مشکلات مصلی کرج سریع‌تر مرتفع شود.

حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی و اولین مسئله جهان اسلام مسئله فلسطین است. یهودی‌ها در سال‌های گذشته تلاش کردند قدس و سرزمین‌های اسلامی را یهودی سازی بکنند. بزرگ ترین عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها را آغاز کردند اما با مقاومت جانانه مردم فلسطین مواجه شدند.

امام جمعه کرج ادامه داد: با توجه به شرایط داخلی رژیم صهیونیستی و مشکلاتی که دارد ملت فلسطین باید صبر و مقاومت را در دستور کار قرار دهند چرا که این رژیم جعلی در آستانه نابودی قرار دارد. 16 موسسه آمریکایی پیش بینی کرده اند این رژیم تا سال 2025 از درون خواهد پاشید و انسجام داخلی و زیر ساختهای اجتماعی این رژیم از بین رفته است.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: بنابر اظهارات کارشناسان بین‌المللی احساس تعلق به دین یهود در بین صهیونیست‌ها کمتر شده و مهاجرت به اسرائیل معکوش شده است و مشکلات اقتصادی گریبان این رژیم را گرفته است.

وی با اشاره به جمله سید حسن نصرالله که در روزهای گذشته گفته بود «من در قدس نماز میخوانم» گفت: این ادعای گزافی نیست و امیدواریم همه ما شاهد نابودی این غده سرطانی منطقه باشیم.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به فرار بنی‌صدر و منافقین در سال‌های ابتدای انقلاب به فرانسه گفت: فرانسه با پناه دادن به دشمنان مردم ایران عملا تبدیل به یک پایگاه تروریستی علیه ملت ایران تبدیل شد. وی افزود: مسؤولان باید این رفت وآمدهای دیپلمات‌های فرانسوی را که در روزهای اخیر برای میانجیگری در روابط ایران با برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود به دقت زیر نظر بگیرند و سوابق این دولت در دشمنی با ایران را فراموش نکنند.

امام جمعه کرج ادامه داد: ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای است که باید آموزش مهارت‌های فنی در کشور جدی گرفته شود و افراد بر اساس مهارتی که دارند بتوانند در بازار کار مشغول کار شوند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: از زحمات و تلاش های دستگاه اطلاعاتی که اخیرا ضربه بزرگی به سیستم جاسوسی آمریکایی‌ها زدند تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: نباید افرادی را که دستگاه‌های امنیتی آن‌ها را تایید نمی‌کنند و یا سوابقی با فتنه‌گران داشته‌اند یا به ارکان نظام توهین کرده‌اند در اداراتی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری و .. به کار گرفته شوند. عده‌ای برای دور زدن قانون این افراد را که دارای پرونده هستند به عنوان سرپرست یک اداره یا نهاد منصوب می‌کنند تا نیازی به تائید هیچ نهاد نظارتی نباشد و فرد مذکور سه ماه از تمام اختیارات ریاست مجموعه به راحتی استفاده می‌کند در حالی که هیچ صلاحیتی برای نشستن بر مسند مدیریت ندارد.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: مردم دقت کنند افراد اصلح را انتخاب کنند. به ویژگی‌های فردی و اجتماعی و گرایش‌های سیاسی افراد کاملا توجه کنند. اگر فردی در دوران مسئولیت‌های گذشته خود انواع تخلفات را انجام داده، مشخص است که نمی‌توان کرسی مجلس را به او سپرد؛ لذا توجه به سوابق افراد می‌تواند معیار بسیار خوبی برای تشخیص افراد اصلح باشد.

وی گفت: مردم دقت داشته باشند که اگر مجلس ما مجلس تراز انقلاب نباشد دولت جوان اسلامی و انقلابی که دغدغه رهبر معظم انقلاب است شکل نخواهد گرفت. در برخی موارد دیده می‌شود که یک قانون خوبی در کشور در حال اجرایی شدن است ولی نمایندگان یک قانون دیگر به موازات آن در مجلس تهیه و تصویب می‌کنند که راه دور زدن اجرای قانون اول فراهم باشد و این موارد باعث تاسف است و نشان می‌دهد اگر مجلس انقلابی نباشد نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد.
انتهای پیام

captcha