ماهاتیر محمد: معامله قرن ناقض دموکراسی است
کد خبر: 3830106
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

ماهاتیر محمد: معامله قرن ناقض دموکراسی است

گروه بین‌الملل ـ «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه که در آن مواضع مالزی درباره تحولات جهان اسلام را تشریح کرد، طرح موسوم به معامله قرن را ناقض اصول دموکراسی دانست.

ماهاتیر محمد: معامله قرن ناقض دموکراسی استبه گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ ماهاتیر محمد در این گفتگو در پاسخ به سؤالی درباره درباره مواضع مالزی در قبال موضوع فلسطین گفت: این مسئله هنوز در رسانه‌ها به خوبی تبیین نشده است. گویی نوعی توافق بین رسانه‌های جهان انجام شده که مسائل مربوط به فلسطین برجسته نشود.
 
وی افزود: درباره اینکه سرزمین‌های فلسطینی چگونه از دست فلسطینیان خارج شد تا رژیم صهیونیستی تشکیل شود، سخنی به میان نمی‌آید. ما وظیفه داریم همیشه به علل اصلی ظهور تروریسم بپردازیم.

وی درباره طرح صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» که مورد حمایت برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، گفت: بله آنها می‌خواهند کارهای خود توجیه کنند هر چند که اعمال آنها آشکارا ناقض حقوق بین‌الملل است. در این طرح، فرآیندهای دموکراتیک نادیده گرفته شده است. همچنین سرزمین‌های فلسطینی بدون توجه به نظرات و احساسات مردم فلسطین غصب و به اسرائیل واگذار شده است.

نخست‌وزیر مالزی همچنین درباره مشکلات مسلمانان روهینگیا در میانمار گفت: رفتار میانمار با مسلمانان این کشور نوعی قتل عام و نسل‌کشی است و مالزی با نسل‌کشی و رفتار غیرعادلانه با شهروندان مخالف است. دولت میانمار باید با این مسلمانان مانند سایر شهروندان رفتار کند یا به آنها اجازه تشکیل دولت در سرزمین خودشان را بدهد.

ماهاتیر محمد همچنین درباره وضعیت اقلیت مسلمان اویغور در ایالت سین کیانگ چین خواستار رفتار عادلانه این دولت با اویغورها شد و افزود: تفاوت دین مسلمانان چین نباید بر رفتار دولت چین با آنها تأثیر بگذارد. وقتی دولتی به خشونت متوسل می‌شود، یافتن یک راه حل خوب، دشوار می‌شود.

انتهای پیام
captcha